Present åt pojkvän
19.10.2017
Hej! Jag funderade om ni skulle kunna ge några tips på vad jag kan köpa åt mig pojkvän som födelsedagspresent? Har frågat honom, men han säger det inte finns något speciellt han skulle behöva eftersom han är i militären. Han har inga speciella fritidsintressen, mest spelar han spel på datorn eller så fotboll! Han är en riktigt vanlig 18-åring som blir 19 om en månad, så om ni skulle kunna ge några idéer skulle jag vara tacksam!

Ungdomsinformatör Ida svarar
24.10.2017
Hejsan!
Ja, presenter är inte så lätta att hitta ibland speciellt när man inte vet vad den som fyller skulle behöva. Du skrev att han tycker om att spela dataspel.Tror du han skulle vilja ha något nytt spel? eller varför inte ett presentkort så han kan köpa ett spel? När han säger att han inte behöver något eftersom han är i militären, finns det något som han skulle ha nytta av när han kommer från militären?
Istället för att ge en sak till present, så kan man också planera något roligt. Planera en dag eller kväll med aktiviteter, som t.ex. vandring vid nått fint ställe, bio, hemmakväll med film, godmat och snacks, Zip adventure park, besöka ett simparadis, Makeitout(escaperoom),  bowling, middag vid hans favoritrestaurang eller så kan du fixa hans favoriträtt. Tror du han skulle gilla det?
Hoppas dessa tips hjälpte ! :) Lycka till!
Hälsningar Ida