Press o ångest på grund ut av honom
11.05.2018
Det finns en kille som jag gillar och bara för några månader sen så berättade jag till hon att jag är kär i honom över sms innan dess så impade han o tittade jätte mycket på mig sen så slutade han ju såklart för att jag gav inte honom uppmärksamhet. Sen när jag skrev att jag gillade honom så blev han jätte stel och både idag,igår och i Fredags så har jag sett honom stirra på mig lite "otrevligt" på mig och i Fredags så satt jag i en grupp i klassrummet och jag såg att han hade armarna korsade och stirrade på mig och det var samma idag fast han dansade lite med sina kompisar och han var vänd mot mig och stirrade lite "taskigt" på mig, jag bråkar dessutom med en av hans tjej kompisar som kallar mig jätte konstiga saker o anklagar mig, i helgen så sa han också att han inte hade känslor för mig... Vad kan detta bero på? Felicia

Ungdomsinformatör Ida svarar
14.05.2018
Hej!
Va modigt av dig att berätta åt honom att du gillar honom! Kan det vara att han inte riktigt fattar vad som pågått? När du inte har gett honom någon uppmärksamhet och så berättar du att du är kär i honom.
Jag kan absolut inte ge dig ett svar på vad de hela beror på. Det är lite knepigt att veta varför han ger dig blickar som uppfattas som taskiga. En tanke som slår mig är att det kanske beror på att han märkt att han inte fått någon uppmärksamhet av dig och då trott att du inte gillar honom, och sedan plötsligt får reda på att du är kär i honom. Jag vet inte heller vad bråket mellan dig och hans tjejkompis handlar om.
Om han har sagt att han inte har några känslor för dig, så ska du försöka att släppa honom. Omringa dig med vänner som du kan prata med och som du har roligt med och gör saker som du mår bra av. Om han fortsätter att ge dig taskiga blickar, så kan du mycket väl fråga av honom varför han gör det och om det är något som ni behöver prata om.
Ta hand om dig!
Kram, Ida