problem
08.11.2013
Jag tänder på min kompis mamma.....när jag sov över fick jag stånd när hon kom inn i rummet....jag har tagit henne på röven :,( ..så nu vågar jag inte komma dit längre..hjälp mig problem
"Storasyster" Tina svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
11.11.2013
Hej, vi har en jätte bra expert som själv har pojkar och lite kan förstå hur du känner, vi väntar på hennes svar och tips och råd hur du ska göra nu framöver, kanske det inte behöver vara så hemskt som du tänker :)
ungdomsinformatören Sanna
Här kom svaret:
Hej på dig!
Jag tror att din situation inte är så ovanlig, så ta det lugnt nu och var inte ledsen. Det är ganska lätt att bli kär när man är ung. Hormonerna bara rusar runt i kroppen och likaså känslorna. Att vara intresserad av en äldre kvinna är inget fel i sig. Förutom att åldersskillnaden mellan er två är i större laget. Problemet här är att hon som har barn i din ålder knappast ser dig som en potentiell älskare utan som ett barn, en kompis till sina barn. Därför har hon nog inte heller märkt av dina känslor och har hon det så hoppas jag att hon i sin tur är vuxen nog att hantera detta på ett bra sätt. En relation mellan er två skulle, som du säkert förstår, vara olaglig. Hon som vuxen får inte utnyttja dig sexuellt. För även om du vill och är kåt på henne så får inte hon ha sex med en minderårig.
Det är inte alls ovanligt att man blir förälskad i en kompis syster, förälder eller en lärare. Lika vanligt som att vara kär i en kändis. Men det händer ju nog ytterst sällan att man blir ihop. Lika bra är väl det, för i detta fall tror jag inte att du vill inleda en relation med henne. Du skulle då bli din kompis styvfarsa och hur sjukt är inte det? En kvinna i hennes ålder har också helt andra krav och förväntningar på ett förhållande än vad du har.
Jag tycker att du ska fundera på vad du vill ha ut av din förälskelse. Ser du en framtid för er två? Eller är det bara så att hon är snygg och du vill fantisera om henne? Det kan du absolut göra, i fantasin får man vara med vem man vill. Det är bara det att man måste lära sig skillnaden mellan fantasi och verklighet. Annars orsakar man sig själv mer hjärtesorg än nödvändigt.
Sen har vi ju din kompis då, han skulle ju nog inte tycka det var så kul om han fick höra att du är intresserad av hans mamma. Hon är ju just det, hans mamma och det brukar ju vara lite känsligt. Är du rädd om din kompis och vill förtsätta vara vänner så kanske du håller dina känslor för hans mamma för dig själv.
Mitt råd är att du funderar över situationen. Jag säger inte att du ska sluta vara förälskad i mamman, men jag ber dig att inte förstöra relationen mellan dig och din kompis. Oftast är vänskapen viktigare än en förälskelse. Om det känns konstigt att vara hemma hos kompisen kan ni väl träffas hemma hos dig eller ute på stan ett tag tills du igen kan umgås normalt med hans mamma.
Lycka till nu!
Tina