Problem!!!!
05.08.2018
Jag har en tjej som gjorde slut för att hon hade varit otrogen eller dom menade ha sex men dom hade inte för han fick inte upp den (den här killen är hennes ex) så hon gjorde slut för att hon kände att hon hade gjort fel och inte kunde vara med mig. När hon berättade det här så blev jag förstås väldigt ledsen men hon mådde skit och lovade att aldrig mer göra det och lovade att säga om han textade henne så jag sa att jag älskar henne så mycket så stt jag kan förlåta henne en gång och dom hade ju inte riktigt men det var ju meningen att dom skulle ha så min fråga är om det är möjligt att kunna skaffa ett förhållande efter det och om man kan bli tsm igen. Världens bästa

Ungdomsinformatör Ida svarar
09.08.2018
Hej!
De är ingen lätt sits du/ni sitter i. Förstår att de känns jobbigt.. Men Jo, de är möjligt att reparera förhållandet efter att någon av partnerna har varit otrogna. De gäller bara att för din del att förlåter henne och att du verkligen ger henne en chans till. Hon måste tänka på att jobba för att få din tillit tillbaka och acceptera att de kan ta tid.
De är lättare att förlåta än att glömma. De jag vill pointera är att om man ständigt tänker på de som hände så då kan de bli väldigt jobbigt. På något sätt måste man försöka inse att de inte går att tänka på den händelsen mera och att man inte tar upp de till tals eller påminna varandra om de som hände. Enligt de du skriver så verkar de som ni har pratat om vad som hänt och kanske varför, om ni inte har diskuterat de så gör de. Fokusera sen på framtiden! Ni ska ta er framåt i ert förhållande och då är de sällan bra att tänka på de som har hänt. Visst behövs tid för att smälta de, för du har blivit sviken och sårad.
De är ingen som kan säga att du gör rätt eller fel val i detta. Känner du att du vill ge henne en till chans så gör de, men händer de igen då är de dags att gå vidare. Om du vill ge henne en till chans och känner att du kan förlåta henne, så försök. Tänk också på ditt välmående! Mår du jätte dåligt över detta och märker att du inte kan sluta tänka på de, stanna upp och fundera över om de vore bäst isf att ni går skilda vägar.
Sköt om dig!
Kram, Ida