prupp under sexet
23.09.2014
vafö kommer det typ luft in i fittan när man har sex och sen då man tar ut snooppen så låter det som om man pruttar???? så avtändande..... å vafö känns det obehaglit att bli tagen på alla fyra bakifrån?
tack :)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.09.2014
Hej.
Det du beskriver kallas bland annat för "musprutt", och precis som du skriver så beror det på att det kommer in luft i slidan och då penisen dras ut eller stöter så låter det som pruttar. Det är ingenting konstigt eller otäckt med det och de allra flesta som har några erfarenheter av sex (både män och kvinnor) förstår att det är helt normalt. Lite beroende på vilken ställning man har sex på kommer det in olika mycket luft, men det är individuellt så du får nog bara pröva dig fram. Jag föreslår att du inte skall ta stress över detta utan slappna av och njuta av sex istället.
Jag kan inte svara på varför du tycker att det känns obehagligt att bli tagen bakifrån, bara konstatera att vi alla är olika. Oftast tycker man väl bättre om någon viss ställning än om en annan och det kan bero på nästan vad som helst. Du kanske tycker att din partner stöter för hårt eller kommer för långt in då han tar dig bakifrån, eller så tycker du kanske att själva ställningen känns obehaglig av någon anledning. Kom ihåg att en del av att ha ett "moget" sexliv innebär att du vågar säga hur du vill ha det. Så känn inte att du behöver ställa upp på att ha sex i ställningar som du inte tycker om. Antingen kan du helt enkelt säga det till din partner eller så kan du försöka få honom på andra tankar genom att ha sex i någon annan ställning.
Det är meningen att sex skall vara någonting man njuter av och gör för att det är roligt, så om det känns obehagligt eller problematiskt så är det någonting som inte är som det skall, och då måste du helt enkelt fundera på vad det är och försöka lösa problemet. Var rädd om dig själv!
Tessi