Sad
13.08.2017
Jag träffade en pojke o vi var bara vänner o Jag bara inte blyg för honom, sen så började vi skikka jätte jätte mycket o pratade om va som helst o flirtade o gedde komplimanger åt varandra... Sen när vi träffades igen så var jag blyg för att jag började tycka om honom så vi hann aldrig prata ensam utan vi var bara i grupp... Sen så va de en flicka som han träffade o de pratade hela tiden och hade jätte kul... Och nu när vi skikkade en liten stund så svarade han inte på en sak som han alltid svara på o verkar inte intresserad och jag vet att han skikkar med de där flickan... Så tycker han inte om mig nu när jag var för blyg? O började tycka om flickan som inte var blyg? och ska jag vänta tills han skickar och om han inte skikkar så ska jag bara sluta tycka om honom? För man kan ju inte börja tycka om någon som bara på en dag om han nu började tycka om flickan eller blev de bara jätte bra vänner? Hello

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.08.2017
Hej.
Vad han än må känna för dig eller henne så tror jag inte att det faktum att du är blyg spelar någon roll. En sån egenskap brukar trots allt sällan stå i vägen för en förtjusning.
Det är svårt att veta vad han känner för henne bara på basen av det du skriver, men eftersom ni har haft kontakt och skickat till varandra så tycker jag att du skall fortsätta göra det tills det isåfall visar sig att han inte är intresserad eller har någonting på gång med henne. Det KAN ju hända att han bara inte har suttit vid telefonen hela tiden och därför inte svarade direkt. Men om han helt slutar svara till dig, eller om det visar sig att de två har någonting på gång så får du respektera det.
Försök att snacka IRL istället, trots att det kan vara svårare än att skicka, så ger det nog en bättre bild av vad man egentligen känner och tänker.
Lycka till!
Kram
Tessi