Säkert?
03.06.2015
Jag har dejtat en kille en gång och nu vill vi träffas igen om en vecka. Problemet är bara att han föreslog en plats där det troligtvis kommer finnas väldigt lite folk.
Han verkar snäll och jag är bekant med några av hans kompisar. Men kan jag lita på honom?
Oerfaren

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
05.06.2015
Hejsan! Jag tycker inte alls att du är naiv! Jag tycker du verkar förnuftig modig och klok! Better safe than sorry! Vi vet båda två att kvinnor kan råka illa ut med fel typ av karl. Tyvärr syns det inte utanpå vilka som är fel typer! :( Jag vet tyvärr inte om du kan lita på honom eller inte - ibland kan första intrycket stämma bra och ibland kan det gå galet fel...
Ärligt sagt skulle jag inte heller ge mej på en andra date ut i skogen med en karl! Jag skulle också välja ett ställe med lite mera folk. Kan du inte skylla på ont i ryggen eller skoskav eller något banalt och föreslå bio eller middag eller någonting sådant istället? Då kan han ju inte ta illa upp. Ifall ni båda trivs i skogen har ni alla chanser till det i framtiden! Med människor omkring sig är man nog tryggare. Kanske också bra ifall det blir pinsamma tystnader när ni inte ännu känner varandra så bra... Man kan med människor omkring sig alltid desperat börja tala om hur snygg väska någon har eller så. ;)
Men jag hoppas att du har hittat ett guldkorn!
Lycka till! Med vänlig hälsning, Annika     barnmorska - hälsovårdare