Samma dröm i 7 år som aldrig försvinner!
21.06.2017
Jag håller på att bli galen.
Ska försöka att förklara så kort som möjligt.
Jag har haft samma dröm om och om igen under 7 års tid nu, drömmen handlar om mitt ex, han var min första kärlek, vi blev tillsammans första gången när jag var 15, och sen så hittade vi tillbaka till varandra igen när jag var 20, och då höll vi ihop ett tag.
Tyvärr så avslutades våran relation väldigt tvärt, och det blev aldrig något avslut på det hela.
Jag har gått vidare med mitt liv, och har levt i nya relationer.
Jag försöker att komma över honom (vilket jag egentligen har gjort på ett sätt.) men han kommer ALLTID tillbaka i mina drömmar.
Jag har haft samma dröm om och om igen under 7 år nu, och drömmen handlar om att jag ska gifta mig, jag går fram i kyrkogången fram till altaret, och när jag kommer fram så vänder sig mannen om, och då är det han som står där.
Jag vet inte hur många gånger jag kan ha drömt denna drömmen, men det är mååånga gånger...
Jag drömmer även om honom annars också, men då är det mer att vi ses och att allt blir bra igen.
Vad innebär dom här drömmarna?? Kan det finnas något som helst bakom det?
Eller är det jag som är allmänt förvirrad.
Jag förstår ingenting. Kristineu

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.06.2017
Hej.
Jag tror att din dröm helt enkelt är ett tecken på just det du skriver, att er relation tog slut väldigt snabbt och att det inte fick något riktigt avslut. Det låter som att din hjärna ännu håller på och bearbetar saken, men det är omöjligt att säga vad det är för sorts "slut" din hjärna skulle behöva för att sluta med det.
Naturligtvis kan jag inte säga någonting om vad som eventuellt kan hända i framtiden, men jag tror inte att drömmen är magisk. Det är inte ovanligt att man blir tillsammans igen med någon man varit ihop med förr - men samtidigt finns det en anledning till att det redan tagit slut mellan er två gånger. Ibland kan man tycka väldigt, väldigt mycket om någon men ändå inte passa ihop.
Kanske skulle drömmarna upphöra om ni träffades IRL och du skulle märka att det inte är någonting mellan er, att han inte är allt det som din hjärna har byggt upp honom till. Eller också skulle ni märka att det finns någonting kavr och att det är värt att testa pånytt. Hur som helst så verkar din hjärna fortsätta att älta denna sak och kommer antagligen att hålla på tills den på ett eller annat sätt känner att saken är klar, antingen så att du träffar honom och saken blir löst eller att du träffar nån annan som överglänser honom.
Kanske du borde försöka stöta ihop med honom och se vad som händer?
Kram
Tessi