Sex beroende
15.06.2015
Är det normalt att en tjej på 16-år använder en dildo eller har sex varje dag? Har typ blivit beroende av att ha något i fittan. Det är ju lite pinsamt att försvinna iväg på toaletten eller låsa in sig i ett rum för en halvtimme, tror föräldrarna märker att något händer för annars är vi öppna mot varandra och umgås hela tiden. Dildo

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
16.06.2015
Hejsan! Inom området sex är ramarna mycket vida för vad som är normalt. Du är i början av din sexuella karrär och då är det nog vanligt hos både killar och tjejer att onanera varje dag. Det är normalt. Det är ingenting man behöver stoppa på något sätt.
Som tillägg till din hemliga ruta: I en ny relation när man är förälskad är det väldigt vanligt att ha känslan att man inte kan få nog av varandra. Njut medan det varar - den lågan brukar nog mattas av med tiden... Var noggrann med att skydda dej mot könssjukdomar och graviditet.
Med vänlig hälsning,  Annika       barnmorska - hälsovårdare