Shy
04.05.2015
Hej! :) träffade på hen för ca en vecka sedan som jag började lära känna lite. Det började så som att jag skulle på lektion och jag kände ingen där. Då såg hen typ det att jag var ensam och kom och satte sig framför mig. Sen så vände hen sig om å börja fråga en massa saker som att "varifrån kmr du?" Då sa jag kokkola och sen så fråga hen typ att edu 00:a elr 99:a? Vilken skola går du i? Vilken klass går du i? Var bor du? Och mer :) vad tror ni hen ville? Fluttershy

Ungdomsinformatören Sanna svarar
07.05.2015
Hejsan Fluttershy
Många tecken tyder helt klart på att han är intresserad av dig :) Det är bra då man kommer till ett helt nytt ställe med helt nya människor, då finns det ingen som vet "hur man brukar vara" och sånt, man har liksom rent bord att börja ifrån. Man kan välja att kanske bli den där som pratar med killar och inte alls är blyg och försiktig, fast man kanske fått den rollen i någon annan grupp.
Jag tycker du ska chatta med honom. Skriv att du tvärr har haft följande lektion redan, men att du hoppas att ni träffas nån annan gång istället.  Låt honom veta att du också är lite intresserad, men akta att du inte är alltför på. De flesta både flickor och pojkar brukar dra sig tillbaka om man känner att man blir överfallen av den andra.
Kanske det ordnas någon ungdomstillställning typ dans eller nåt inom ert område där det skulle finnas en chans att ni skulle råka träffas. Annars kanske det går att ta reda på var han och hans kompisar brukar hänga på helgerna och "råka" dyka upp där ;) Men försök lära känna honom nu först via chatten, där kan du fråga allt möjligt om honom, just var han brukar röras på helgerna och sånt. Det är lättare att lära känna någon när man inte ser den, dessutom har man lite tid på sig när man skriver, att fundera över vad man vill ha sagt. Men akta att du inte funderar och funderar och funderar så han hinner tröttna och inte orkar svara sen. Det ska ju ändå vara ett visst flyt i samtalet även virtuellt ;) Vi har ju skrivit en hel massa om flritande och sånt på våra info sidor, kolla HÄR, så kan du läsa mera.
Vi håller tummar och tår här att det ska bli något mellan er, för det låter verkligen lovande :)
Kram från ungdomsinformatören Sanna