Ska jag bli i hop med honom
22.08.2017
En kille i min pararell klass är kär i mig och vill treffas efter skolan eller på häljen men jag vågar inte treffa honom själv jag vill ha med nin kompis oav... vad ska jag göra och jag ör osäker om jag jillar honom i 7 an jorde jag det nu går jah i 9 an å när jag seran så känner jag att jag gillaran vad ska jag göra ( tror jag gillar an lite) T!lda

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.08.2017
Hej.
Jag tycker inte att du behöver pressa dig själv till att göra någonting alls om du inte vill det. Försök istället att slappna av och bara njuta av situationen då ni träffas, tid nog brukar nog saker utvecklas i någon riktning ändå. Så om du känner att du hellre vill ha med en kompis då ni ses så tycker jag inte att det är ett problem, du måste ju inte umgås ensam med honom om det inte känns rätt. Kanske du behöver lite tid på dig att ta reda på hur du egentligen känner för honom.
Hela poängen med relationer, oavsett om de är romantiska eller på kompisplan är ju att man skall trivas med dem och att det skall kännas rätt, så om det just nu känns rätt att umgås med honom men tillsammans med andra så då är det det som ÄR rätt. Sen om han vill ha mer än så så får han ju säga det, och då får du ta ställning till den saken. Men om det inte känns som att du vågar fatta ett beslut om huruvida du är kär i honom eller inte just nu så måste du inte heller göra det. Ta det lugnt och lär känna varandra i ett större sammanhang, så visar det sig nog med tiden.
Kram
Tessi