Skoooin
27.09.2017
Hej så jag o en kille har skikkat i ungefär 3 månader. Och vi hade inte skikkar med varandra på en vecka så jag trodde att han inte tyckte om mig längre (för han började inte konversationerna heller) tills för några dagar sen på hälgen skikkade han ett meddelande. Vi chattade hela kvällen tills vi båda var för trötta att skikka längre. När vi chattade så flirtade han mycket med mig o skickade mig olika puss emojis och var jätte gullig. Han skikkade också om jag ville hångla med honom nästa gång vi träffas. Så nu är min fråga att har han varit för upptagen att skikka först åt mig och visar nu bara att han tycker om mig för att han flirtar. Och nej han är inte en player. Vanten

Ungdomsinformatören Liselott svarar
28.09.2017
Hej Vanten!
Vet du, jag skrev just ett svar på en fråga om hur man kan veta om någon gillar en på basen av vad han skriver i sms, så läs gärna det svaret först, https://www.decibel.fi/vaga-fraga/fragor-och-svar/karleken-och-sexet/karlek-och-parforhallande/tecken-2
Hm, om jag skulle göra en summerande tolkning av hans beteende, så skulle jag nog säga att ja, han är intresserad. Men intresse kan vara ganska flyktigt, det kan ändra från minut till minut beroende på vad annat som händer i livet. Nog vet man ju egentligen det att om man nu tex har ett gott öga till en kille och han plötsligt börjar flirta och visa sig alldeles underbar, så kan ens eget intresse på några ögonblick skjuta i höjden från typ 8% till 88%. Helt bara på basen av vad han gjorde. Eller så kanske killar man brukar kolla på är det allra sista man har tid att tänka på ifall föräldrarna håller på att gräla och man är rädd att de ska skiljas. Sedan när det är lugnt hemma igen så återupptäcker man sina intresseobjekt och har energi och lust att jobba lite på sitt kärleksliv igen.
MEN, det finns också det alternativet att man kanske har ett gott öga till flera killar på en gång. Om den ena nu under en dag knappt ens ser åt ens håll, så kanske ens intresse sjunker från 45% till 15% just den dagen. Och om den andra samma dag kanske håller ens blick flera sekunder för länge, så kanske intresset för just honom ökar massor. Eller så kanske det dyker upp en helt ny spelare på plan som man blir jätteintresserad av bara på en kväll, men som man kanske aldrig kommer att se igen. Och så kanske läget är något helt annat nästa dag. Samtidigt kanske man nog i något skede blir mer intresserad av en av de killarna, att intresset för just honom blir starkare så där i medeltal än intresset för någon/några andra killar. Då först kan man kanske börja tala om förälskelse eller att vara kär. Och då är det mycket möjligt att de andra killarna förvandlas till osynlig luft och man mer eller mindre medvetet bestämmer sig för att satsa på den här ena killen.
Likadant kan det nu vara för den här killen du chattat med i några månader redan. Hans liv och tjejer runtomkring kan påverka. Det kan ju dessutom hända att han tyckte att er relation liksom stampade på stället om ni inte kom längre, då tidigare, än bara att chatta och flirta via text med varandra. Han kanske var på väg att ge upp hoppet om att ni någonsin skulle bli mer än så? Men nu när det var så där givande att chatta med dig häromkvällen, så kanske han samlade mod till sig och föreslog lite hångel, som ett nästa steg i er relation liksom? Du skriver inget om vad du svarade på det, så nu kan jag ju inte försöka tolka vartåt ert förhållande är på väg nu. Kanske blir ni ihop efter det här, eller så händer inget och ni är tillbaka på samma steg igen som före hans förslag. Det beror nog mycket nu på vad DU vill och vad du känner. Jag säger absolut inte att hångel är en förutsättning för att bli ihop, bara att om du vill att han ska säga att han gillar dig, så måste du nog vara beredd på att våga säga det själv också, kanske till och med våga säga det före honom. Det är alltid lättare att vara lite feg och vänta på att den andra ska berätta först vad han känner, men risken är då alltså att han inte heller vågar berätta.
Lycka till! Hälsar Liselott