Skulle göra vad som helst.
15.12.2014
Varför gör jag så mot mig själv? De är ju som att jag söker efter att må dåligt.
Jag går in på mitt ex's instagram, och ser på hans bilder när han är med massa tjejer, vilka tjejer som gillar hans bilder, vilka han följer etc. Och jag vet hur jag kommer må efter åt, för jag vet att han har grymt mycket tjejkompisar, och är väldigt omtyckt bland tjejerna. Och just att han är mitt ex och att han är så populär hos tjejerna gör de liksom svårare att komma över honom. Alla säger att "du borde vara stolt som iaf haft honom" jo visst de är jag, men de skulle bara vara lättare om alla tyckte han var ful med en dålig personlighet..men de är han inte.
Han vägrar att se mig i korridorerna och vill inte följa mig på nått socialt media. Funderar på att gå och prata med honom..men vad skulle jag säga? Ta tillbaks mig? De är de jag önskar mig varje kväll just nu, för hade jag honom skulle mitt liv vara helt perfekt. Jag fattade nog inte vad jag hade i åtta månader, fan jag skulle njutit mer. Jag kanske skulle gjort vissa saker annorlunda, inte varit lika svartsjuk så kanske han ville va med mig, inte blivit så arg ibland, inte varit så på? De känns som jag har förändrats och att de skulle funka mellan oss nu. De har ändå gått ett halv åt sen de tog slut. Vill bara få honom att sakna mig..iaf få honom att tänka på mig.
Han är bara helt-jävla-underbar, och jag skulle göra vafan som helst för att få honom tillbaks. Fan att han skulle göra slut

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
18.12.2014
Hej!
Är du samma tjej som just skrev frågan "Kan känslor komma tillbaks" - det låter precis så och era detaljer stämmer (ihop i 8 månader, 6 månader sedan det tog slut). I så fall, kan du läsa svaret vi skrev på den frågan? http://www.decibel.fi/vaga-fraga/fragor-och-svar/karleken-och-sexet/karleken-and-parforhallandet/kan-kanslor-komma-tillbaks-
och så svarar vi lite mer:
Vännen, vi vet att det är svårt att låta bli att titta på hans insta och annat, men du bara pinar dig själv med det. Du bara matar din svartsjuka och din längtan. Så sluta med det.
Sedan: ditt liv kommer inte att bli perfekt ifall du får honom tillbaka. Livet funkar inte så. Det är som att tro att man ska bli lycklig bara man får bröst som en supermodel eller vinner miljoner på lotto. Det är bara inifrån som lycka kan komma, bara inifrån som man kan bli nöjd med sin värld - ingen utifrån kan komma in och "rädda" en! Det är också att lägga över ansvaret för sitt eget liv på någon annan, och i förlängningen alltså stå ut med att vara olycklig för någon annan skull istället för att vara lycklig i sig själv. kärlek är inte ½+½=1 utan kärlek ska nog hellre ses som ett stort plus i livet, inte som en livsnödvändighet. Alltså mera 1+1=2.
Slutligen: han visar nu så tydligt han kan att han inte vill ha med dig att göra. Han undviker dig i skolan, han har tagit bort dig från alla sina sociala media och han håller på med andra tjejer inför dina ögon. Det är tecken så tydliga att du inte kan förbise dem. Inte med stoltheten i behåll. Så du har kanske inget annat val än att gå vidare. Förlåt att vi låter hårda, men det här är vad vi tror. Han undviker dig och det talar sitt tydliga språk.
Så släpp honom. Det handlar inte så mycket om att komma över någon som att släppa någon - du kan ju inte komma över någon som du klamrar dig fast vid. Jo, världen är stor och ensam och okänd om du inte har honom att fylla hjärtat med. Men om han blockerar ditt hjärtas dörröppning kan ju ingen annan heller slippa in. Eller hur?
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna