Smärtan kom nu
30.12.2014
Tänker bara dra detta lite snabbt.
Min kille gjorde slut de mig för ett par månader sedan. Just då var jag inte så ledsen då jag var ganska förberedd på de. Istället är jag mer ledsen nu? Är de normalt att "smärtan" kommer senare? Funderar på att skicka iväg ett sms hur jag känner men om de skulle hjälpa vet jag inte..om han ens skulle svara?
Ska jag skriva i hopp om att han saknar mig med? Jag vet iofs att jag förtjänar en bättre kille som älskar mig för den jag är..men ändå. ...

Ungdomsinformatören Sanna svarar
31.12.2014
Hejsan kära vännen
Känner att jag skulle vilja komma genom datorn och krama om dig riktigt ordentligt <3
Det är alltid jobbigt när kärleken tar slut för den ena men inte för den andra :( Det finns inget som är mera rätt eller naturligt vad gäller hur och när man känner smärtan, det är olika för olika personer. Men lika illa för alla som råkar ut för det. Det är som ett sorgearbete som måste få ta den tid den behöver. Man kan inte stressa fram något och inte heller skynda vidare, smärtan kommer ikapp en förr eller senare. Det är bättre att jobba sig genom den så kan man gå vidare mot nya intressanta saker i livet <3 För det finns alltid en väg framåt och ut på andra sidan av eländet.
Du ska inte kontakta honom, absolut inte! Då kan han uppleva dig som klängig och efterhängsen och det finns det ingen som tycker är kul. Tyvärr. så ska du nog låta honom vara. Om han däremot tar kontakt ska du ju svara. Men då ska du också sätta upp en glad och positiv fasad, att se ledsen och bedrövad ut och låta som om man har all världens bedrövelse på sina axlar funkar inte. Fast du kanske inte är så där överdrivet glad och munter så är det bättre att du visar en sån sida till honom. Om du verkar glad och trevlig så kan han tänka varma tankar om dig och tycka att jaaa, nog hade vi det ändå fint tillsammans. Och vem vet vad som händer i framtiden. Men om du som sagt var går omkring med slokande axlar och ledsen blick så fort du ser honom, inte ler, inte ser ut att ha folk att umgås med osv så kommer han att tänka att du nog ändå var en negativ person och att nog det väl ändå var bäst så här.
Det låter hårt, jag vet. Men det är så det brukar fungera här i världen.
Om det är meningen att det ska vara ni två så blir det ni två igen. Men du ska inte slösa bort dyrbar tid på att sitta och vänta och kanske gå miste om en massa kul och roligt i livet. Försök att hitta tillbaka till glädjen i ditt liv. Umgås med vänner, gå på bio, bjud hem folk, skoja, skratta, bjud på dig själv, hitta nya intressanta människor. Vi har skrivit en hel del om sånt här på våra infosidor, läs mera HÄR.
Jag håller tummar och tår och önskar att allt ska reda upp sig på bästa sätt!
Många varma kramar från ungdomsinformatören Sanna