Sms
18.06.2015
Hej!
Jag är kär i en kille och jag tror att han gillar mig med. Men båda är väldigt blyga. Jag skulle vilja skriva med honom på Kik men vet inte vad jag ska skriva. Några tips?

Ungdomsinformatören Jenny svarar
22.06.2015
Hej!
Startsituationen för att börja chatta på Kik verkar vara bra för er eftersom du berättar att ni båda gillar varandra, så varför inte!?! Han har  kanske  tänkt samma tanke -att han skulle vilja skriva med deig, men eftersom ni båda är blyga måste endera av er ta första steget för att göra det så det kan hända.
Vad kan man skriva om då? Ja, helt vanliga saker; Hej! Vad gör du? Vad har du gjort idag? kanske fråga om hans intressen...Tycker det är bra att visa att man är intresserad av den andra genom att ställa sådana frågor som  har göra med den andras hobbyn eller dylikt och om man inte vet vilka de är så kan man ju fråga det. Om du är nervös, kan du fast skriva ner några saker på papper först så du har dem färdigt om det råkar bli en sådan situation, som du inte hittar på nå annars.
Börja fast försiktigt med något allmänt och se vad han skriver tillbaks. kan ju vara att det tar en stund för honom också att hitta på nåt, så var tålmodig. Jag tror att ni förstår varandra bra om ni båda vet att ni är blyga, men då ni vänjer er vid att skriva med varandra, så går det säkert helt flytande sen. Bra sätt att få lära känna varandra mera. -Ja!, du kan ju faktiskt också skriva att du tycker att han är najs (eller dylikt) och skulle gärna vilja lära känna honom bättre. Du kan skriva med egna ord, det här var bara ett exempel :) D har väl inget att förlora, så det är gäller nog bara att du går lite utanför din comfortzone (comfortxonen blir större med samma) nu om du vill skriva med honom på Kik.
Lycka till!
Med vänlig hälsning, ungdomsinformatören Jenny