Snälla hjälp mig med kärleken!
20.07.2016
Hej
De senaste månaderna har jag kännt en konstig men skön kännsla. Det är som fjärilar i magen och det går inte en dag utan att jag tänker på en flicka som går i parallelklassen. De 4 senaste veckorna har varit värre när jag inte har sätt henne på så länge. I skolan såg jag henne varje rast och jag satte mig ofta nära henne men inte så att det skulle ha märkts. Nu skulle jag vilja vara med henne men problemet är att jag inte alltid har varit så snäll mot henne, inte mobbat henne men några små saker som jag önskar att jag inte gjort. Jag tror inte att hon riktigt gillar mig och jag vågar inte tala om för henne hur jag känner för henne, hon kanske inte skulle förstå och bara säga nej.
Snälla hjälp mig Förälskad

Vik. ungdomsinformatören Alexandra svarar
21.07.2016
Hej Förälskad,
Du är nog tydligt kär i den här flickan och det är en underbar känsla. :) Men det är inte roligt då man inte får ses på länge. Om du orkar hålla ut så börjar skolan om några veckor så kanske du börjar se henne varje dag igen?
Men har du tänkt på att det kanske skulle vara skönt att försiktigt försöka närma dig henne? Du behöver inte gå rakt på och berätta för henne att du gillar henne utan försiktigt känna efter? Kanske kan du skicka några meddelanden åt henne och fråga vad hon gör. Det behöver inte vara mycket mer än det för att hon ska lägga märke till dig på ett nytt sätt. Det finns mycket sociala medier och appar idag som du säkert kan kontakta henne via.
Jag tänker att då du skriver att hon inte skulle förstå och säga nej så är det bra att gå fram försiktigt. Ett bra tips är att om ni börjar skriva något med varandra så fråga om henne, fokusera mindre på dig själv. Hon lär märka det!
Vill du inte skicka åt henne utan vänta tills ni börjar skolan igen så kan du ta till små knep. När du ser henne på rasterna så le åt henne lite extra, hälsa på henne... Om du vågar, så fråga henne hur sommarlovet varit. Till exempel. HÄR finns många tips på hur du kan gå till väga!
Våga vinna helt enkelt, eller hur? Lycka till! :)
Hälsningar,
Alexandra