Snälla hjälp mig med mitt kill problem
11.11.2023
Okej så ja tar detta från början, En gubbe addade mig på snap för typ tre eller fyra dagar sedan. Han börjar skriva lite till först med mig å sedan lite mer, hand åtminstone verkade lite intresserad av mig men idag efter skolan så bara sluted han. Han lämnar mig på öppnad och jag har ingen idé vad jag ska göra om det..
Jag själv tycker att han är en rolig kille och sånt. men ja skulle ju verka desperat om ja säger åt honom att sluta lämna mig på öppnad i någon timme å sedan snapp typ tre till fyra snappar i gången. Vad ska ja göra? Ska jag bara droppa honom å låt honom va, eller ska jag faktist försöka få honom.. jag vet knappt om jag faktist har en crush på honom eller om ja bara inbillar mig att ja han ör värt det. Sista plastsugröret i liv
Lila Kaki

Ungdomsinformatör Lila svarar
16.11.2023
Hej,
Tack för att du skriver in. Du skriver att det är bara några dagar sedan som den här personen lagt till dig på Snapchat och att ni sedan haft kontakt med varandra en stund, men att han sedan slutade svara på dina chattar. Känner du den här personen från förut? Har ni haft kontakt tidigare eller är snappandet er första kontakt med varandra? Om det är så att ni inte känner varandra från förut råder jag dig att lära känna personen bättre före du gör ett val om att försöka få honom eller inte. Genom att lära känna honom bättre märker du om det här är en person som du känner dig bekväm och bra med.
En person som plötsligt slutar ha kontakt med en och inte heller tar initiativ till kontakt igen tenderar att inte vara intresserad av att lära känna en bättre. Det brukar vara ett tecken på att det är bäst att låta det vara och gå vidare. Du skriver ändå att ni haft kontakt bara några dagar före han slutade svara dig, vilket kan betyda massor av olika saker. Det finns många möjliga förklaringar till det som hände och det går inte heller att direkt anta att han bara inte vill besvara dina meddelanden mera även om det kanske kan verka så.
Det är sällan värt att sätta tid och energi på en person, som inte är intresserad av att uppehålla kontakten med en. Har det hänt något i hans vardag som gjort att kontakten mellan er tillfälligt bröts, kommer han nog ta kontakt igen ifall han fortsättningsvis vill ha kontakt med dig. Om du trots allt är intresserad av att ha kontakt med honom och vill lära känna honom bättre, är det bara att skicka och vänta på svar. Du lär märka ganska snabbt om han är intresserad av att hålla kontakt med dig eller inte. Det går alltid att fråga varför det blev så att han plötsligt slutade svara på dina meddelanden. Ett svar på den frågan kan hjälpa dig att släppa taget och gå vidare. Ibland är det bättre att få veta hur saken ligger till istället för att bli och grubbla över det, men vi fungerar alla olika och det är du som vet bäst ifall du behöver ett svar på den frågan eller inte.
Det tar ont då man märker att den andra inte vill lära känna en bättre eller fortsätta med att hålla kontakt, men kom ihåg att du förtjänar en person som vill uppehålla kontakten med dig, är intresserad av att lära känna dig bättre och svarar på dina meddelanden <3
Kram, Lila