Sova över hos killar
25.02.2015
Hejsan! Nu är det så att jag skulle väldigt gärna vilja få sova över hos min kille. Men mina föräldrar är tillåter inte de. Fastän vi är en ganska stor grupp av tjejer och killar som brukar få för oss att sova över hos någon. Så får jag inte i alla fall. Och jag föstår inte var problemet ligge .dock är vi religiösa. Men i alla fall, hur ska ja få dom att "lätta på trycket" och föstå att ja inte vill annat än att sova över med mina vänner, och mysa med min kille. Hur ska jag få övertala dom att de är helt lugnt och de inte kmr ske något farligt....?
"Storasyster" Heidi svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
25.02.2015
Hejsan, vi ska be en av våra storasystrar svara på din fråga.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej! Försök tala med dina föräldrar och säg att de ska förklara varför de motsätter sig att du sover över hos honom. Sen kan du berätta hur du känner och varför du vill sova hos honom. Få dem att lita på dig och på honom, det kan hända de vill prata med er båda två om saken. Kanske de också skulle vara mera okej med det om han sov över hos dig, så att de kan "hålla koll"? Lycka till!
Stora syster Heidi