Suga kuk
10.08.2016
Hejj! Är det farligt på nåt sätt att suga av sin kille utan kondom? Liksom kan man få någon könssjukdom eller liknande? :/ har aldrig sugit av någon förut så vet inte riktit "tekniken" heller...? Sen en tredje fråga som inte riktit har något med ovanstående att göra. Det gäller mina bröst, jag tycker jag har ovanlit stora bröstvårtor. Men vad vet jag. De är 4+ och den större bröstvårtan är 4,5cm i diameter. Är det normalt att ha så stora bröstvårtor? Dick

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.08.2016
Hej,
Ja, du kan nog smittas av könssjukdomar genom oralsex också. Så om du inte är 110% säker på att din kille är frisk så skall du använda kondom. T.ex. klamydia, gonorré och kondylom kan orsaka infektioner i halsen, även om det inte är speciellt vanligt att de sprids genom oralsex.
Även om man talar om att "suga av" någon, så är det ju inte så mycket att suga som det handlar om. Mer om att slicka och att lära känna den andra med hjälp av läppar och tunga. Om du inte har haft oralsex tidigare så tycker jag att ett bra sätt att börja är att kyssa och slicka på penisskaftet. Du kan sedan närma dig toppen av penisen med tungan och munnen, och ta ollonet i munnen. Det är bra att komma ihåg att du inte behöver ta hela penisen i munnen direkt - och lika viktigt att du kommer ihåg att du inte skall försöka imitera sådant du kanske har sett på film. Tänk på det som att du lär dig en ny sak, vilken sak som helst, man måste börja någonstans och sedan avancera efter hand. Man kan inte kunna allting direkt - men det är inte heller en tävling.
Det viktigaste du kan göra är att hela tiden lyssna på killen; hur han andas, hur han låter, hur han spänner kroppen o.s.v. Det kommer att ge dig viktig information om huruvida du gör rätt och vad han vill ha mer av. Glöm alltså det mesta du har sett på film (eftersom det är just det - film. Inte verklighet.) Det gör ingenting fast du tar god tid på dig och gör det långsamt. Ta toppen av penisen i munnen, och hjälp till med handen att dra förhuden fram och tillbaka. Tänk på handen som en förlängning av munnen.
Det du skall undvika är tänder och snabba/oväntade rörelser, i övrigt är det bara att testa sig fram. Oralsex är jätteroligt, och det lönar sig att ta god tid på sig och se det som ett äventyr, inte bara ett steg i riktning mot samlaget.
Slutligen till din fråga om bröstvårtorna. Som du vet så har alla helt olika bröst. Vissa har små bröstvårtor och andra har stora, och det är ju tur, eftersom även smaken är så olika. Det finns de som tycker att små bröstvårtor är snyggare medan det också finns de som tycker att stora bröstvårtor är sexigare. Det är alltså helt normalt med stora bröstvårtor, och eftersom alla människor har olika smak så kommer du garanterat att hitta nån som tycker att just dina bröstvårtor är perfekta.
Kram
Tessi