sur på mig själv
14.01.2015
Hej.Jag träffade en kille på sommaren som var full och han bar mej till hans sovrum (det var fest hos honom) så började han ta på mej lite grann men han behövde spy så han gick ut och jag ville inte ha sex med honom för kände inte honom då så sen när han kom in igen så la han sig ner i sängen och började mumla något och vi började prata lite så sa han att han tycker jag är snygg och sånt sen blev klockan 7 på morgonen och vi skulle hem för hans föräldrar kom hem så då förde han och hans kompisar hem oss till mitt och då stod vi på trappan till mitt hus och kysstes och efter det chattade vi och så sen började han ignorera mig och sånt och så gick jag på fest igen efter 1 månad kanske så var han där och såg att jag var lite påverkad så han kom och pratade med mej.jag ville inte riktitgt prata med honom för var lite sur för att han hade ignorerat och sånt men så blev ja lite för full och vi hade sex den kvällen. Morgonen där på så hade vi sex och sen skulle vi hem så vi började gå och så sa vi bara hejdå utan en kyss eller något och så började vi va med varandra lite mera men jag såg på honom att han inte riktigt ville va med mej eller han såg ganska som uttråkad ut när vi var med varann och sen en dag när jag var med han och hans kompis så rökte dem weed och jag tyckte det var ganska oattraherande så jag bara satt där i bilen vi var i och kollade ut genom fönstret. Sen några dagar efter så började skolan och vi hade lite kontakt men inte lika kärleksfullt med hjärtan och sånt. I skolan så träffade jag en kille som skickade åt mig på facebook i september och vi började chatta och vi var med varandra. Andra gången vi var med varandra så skickade killen från sommaren åt mig och frågade varför jag inte skickar åt honom nåmera så skrev jag att jag inte vet och att han verkade o intresserad och att han var lite oattraherad med detfär weedet och det så skrev han att han gillade mig och att han tyckte allt hade börjat gå så bra mellan oss och sånt. Så frågade han om jag hade hittat en annan så sa jag " kanske" så blev han sur och blablabla och nu har jag ett förhållande med killen från skolan men ibland så saknar jag killen från sommaren när jag är shälv och sånt.. Vet inte vad jag ska göra är sur på mig själv för älskar verkligen min kille just nu men så kommer de de stunder r jag saknar killen från sommaren.. Vad ska jag göra?:( -

Ungdomsinformatören Sanna svarar
21.01.2015
Hejsan,
Det är svårt när man egentligen skulle vilja både äta kakan och ha den kvar ;) HUR ska man kunna veta att man väljer rätt kille/tjej????? Tänk om det ändå skulle ha varit bättre med någon annan? Såna känslor och tankar kommer ännu mera fram om man har en svacka i sitt nuvarande förhållande, då är det jätte lätt att börja fundera över andra tidigare killar/tjejer. Det är jätte svårt att ge dig något råd i detta. Det är du själv som måste fundera över om det är nuvarande killen eller killen från i somras som är den rätte just nu. Sen vet man ju inte om det dyker upp nån tredje sen mittiallt närmare våren också.
Livet kan kännas trubbligt ibland <3
Gör en plus och minus sida för båda killarna. Det är inte ett heltäckande system, men du får iaf lite perspektiv på det hela då du skriver ner det och dessutom blir du tvungen att verkligen fundera över båda killarna. Vi har alla både bra och mindre bra sidor, ingen är perfekt, inte ens vi själva fast vi gärna tror så :)
När man varit en tid tillsammans med någon så kommer oundvikligen vardagen emot, och det är lätt hänt att man börjar snegla åt sidorna. Fast ni har det hur bra som helst med din nuvarande kille så kan det ändå i något skede kännas lite tråkigt och så börjar du fundera över killen från i somras. Som då plötsligt ter sig mycket mera spännande och intressant än han du lärt känna nu utan och innan. Ingen vet om du skulle ha det bättre med den andra, men lika gärna kan det också vara så att det inte är mera än lite spänning som lämnat kvar från sommaren. Kan ju hända att du om du skulle byta kille skulle du upptäcka att den som du är med nu är trevligare och mera din typ...Men lika gärna kan du ju också tycka att det var det bästa du gjort att byta kille, den här från sommaren passar mycket bättre ihop med dig. Suck, livet är fullt av en massa val som råddar till det. Hur man är svänger sig har man rumpan bak, brukar min en kompis säga :)
Det som du kanske ändå kan ha lite hjälp av är ju att du inte var så intresserad av sommar killen då i somras, allt det med weedet osv. En orsak till att du nu plötsligt börjar fundera över honom kan ju vara att han hörde av sig och verkade som att han gillar dig och skulle vilja nåt mera, det räcker bra till för att man ska börjar tycka att någon är intressant. Det är många som inte ens sett åt en viss kille/tjej innan de fått veta att den killen/tjejen gillar en och då plötsligt blivit huvudlöst förälskad. Sen att han blev lite sur då han fick veta att du nu har en annan gör ju också att du blir än mer osäker på vem du ska välja.
Man kan också tänka att om det är meningen att just ni två ska vara tillsammans, alltså med sommar killen, så då blir det så i något skede av livet. Kan ju vara att just nu inte var det skedet, kanske det är meningen att ni båda ska ha nån annan nu och lära er något av det för att sen kunna ha världens bästa förhållande tillsammans om typ 1år. Ingen vet...
Många lycksönskningar från ungdomsinformatören Sanna