SVARA FORT gäärna
26.06.2017
Hej! Vad skall jag göra för killen när han fyller år? Han fyller på torsdag. Vill ge honom en fin födelsedagsmorgon. Problemet är att han inte äter frukost och han gillar inte tårta, kakor eller bakelser. Så kan inte komma in sjungandes med det. Står helt stilla. Visst, blommor men njaaa.. Så tips mottages!!
I hans familj så ger dom inte presenter utan firar med middag eller att man gör något. För dom anser att de flesta har redan de dom vill ha å har dom inte det så köper man det själv. Så tips på grej att göra ihop eller så tas gärna emot!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.06.2017
Hej.
Ja, jag kan förstå dilemmat om han inte äter frukost. Då blir det genast lite svårare med frukostbrickan :) Och det stämmer ju i princip att människor för det mesta har alla "grejer" de behöver. Men det betyder ju ändå inte nödvändigtvis att han inte skulle bli glad över nån liten present. Det kan ju också handla om någonting som du gärna skulle vilja ge honom, t.ex. ett rakvatten eller något klädesplagg som du tycker att skulle passa honom.
Du kan också överraska honom på morgonen med ett presentkort till någonting ni kan göra tillsammans, t.ex. zip park, bio eller något liknande. Om ekonomin är en grej så kan du göra ett eget presentkort till hemlagad middag och film - som du fixar hemma. Ganska långt är det den egna fantasin som sätter gränserna. Du kan ge honom presentkort till en picnic på stranden eller helkroppsmassage och bastu. Det behöver inte nödvändigtvis kosta någonting utan man kan ordna till det så det blir stämningsfullt och roligt bara man fokuserar på detaljerna.
Fundera över vilka grejer han tycker är roliga att göra och vad han tycker om och utgå från det. Du kan ge honom en liten present på morgonen som t.ex. passar ihop med "presentkortet".
Hoppas att du fick någon idé.
Lycka till!
Kram
Tessi