Svarar inte
02.05.2014
Ja träffade en kille förra helgen. Vi har skickat i typ 2-3 dagar om typ allt. Men nu svarar han utan smileys och det värkar som att han inte vill skicka med mig. Borde jag skita i honom? :(

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
08.05.2014
Hej :(!
Hur ser det ut idag? Har han fortsatt svara utan smileys? Svarar han alls? Eller är det bättre? Ibland händer saker på någon sekund - tex kunde han ju ha skickat ett "bra" sms bara minuter efter att du skrev åt oss - eller på en dag eller mer. Ibland blir nästa sak man säger åt varandra avgörande, tex kunde du ju ha fått ett meddelande nu där han säger att han inte vill ha kontakt med dig och inte är intresserad. Eller ett sms där han säger att han gillar dig.
Det är svårt att inte övertolka och överanalysera minsta lilla sak hos den man är intresserad av - och ofta alldeles för snabbt, så att man drar förhastade slutsatser och gör dumheter efter det. Ibland är det faktiskt bäst att fråga vad han riktigt menar och vill, även om det kan kännas stört omöjligt eftersom man själv inte vill avslöja sina känslor. Men tänk på att han också kanske sitter och övertolkar och överanalyserar - eller kör med någon klassiker som att spela svårfångad. Ibland är raka rör bäst. Korten på bordet. Så fråga honom vad han riktigt menar istället för att undra. Ville han inget och var han inget värt, så har du inte förlorat något på det. Kanske istället vunnit tid, energi och hjärta på att inte engagera dig i en återvändsgränd.
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna