svartsjuka
17.02.2015
Hej decibel!
Jag var väldigt svartsjuk i mina två förra förhållanden. Hade också väldigt svårt att lita på pojkvännen. Och båda förhållanden tog slut ungefär efter 6 månader. Men nu har jag ett nytt förhållanden eller kanske inte nytt för vi har varit tillsammans i 3 år. Och jag har inte varit svartsjuk alls i detta förhållande. Hur kommer det sig? När jag alltid varit svartsjuk i förra förhållanden. min

Ungdomsinformatören Sanna svarar
18.02.2015
Hejsa kära min
Det är svårt att säga vad det beror på. Kanske du har mognat eller kanske du känner dig mera säker i ditt nuvarande förhållande. Att ni varit tillsammans en längre tid kan också inverka. När man varit tillsammans med någon lite längre så växer det fram en annan sorts trygghet än om man bara varit tillsammans en kortare tid. Man kanske inte vågar tro och lita så mycket på någon som man varit tillsammans med två månader jämfört med någon som man varit tillsammans med i flera år. Hursomhelst är det ju bra att du känner dig trygg och säker i din relation :)
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna