Tips?
03.06.2015
Hej!
Jag undrar om ni har något förslag på vad man kan göra tillsammans med pojkvännen nu när han kommer hit första gången o hälsar på? Skulle vara bra med lite tips så man bara inte sitter tysta. :) Anonym

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
05.06.2015
Hejsan Anonym! Jaa du - det beror väl på vad ni är intresserade av... Men det kan nog vara bra att ha en back-up plan så att det inte blir pinsamma tystnader. Sant!
Kan ni laga mat tillsammans? Gå ut med hunden? Skruva din moppe? Fara på länk tillsammans? Spela och musisera tillsammans? Kolla på en film? Spela PS, X-box, kortspel, brädspel? Fara o simma? Cykel/mopo tur? Det här är lite svårt för mej för jag vet ju inte vilka möjligheter som finns runtomkring dej... Men klart är nog att ni kanske inte kan sitta o stirra varann djupt i ögonen i flera timmar men inte heller grovhångla så att det hörs i hela huset ifall familjen är hemma...
Jag hoppas ni ska ha det riktigt skoj! :)
Med vänlig hälsning,  Annika       barnmorska - hälsovårdare
PS Mamman i mej måste tillägga att föräldrar brukar uppskatta att man visar upp sin partner, presenterar dem för varann och hälsar DS