tjeniksen
16.04.2025
jag vill prata med en kvinna men hennes bröst drar mina ögon dita varenda gång jag ser henne kan jag få lite hjälp hur jag ska handla dehär mangoes

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.04.2025
Hej,
Det du beskriver är inte ovanligt, men jag förstår att det förstås kan innebära ett problem om det gör dig oförmögen att diskutera med kvinnan utan att titta på hennes bröst. Du befinner dig i ett utvecklingsstadie där det är ganska vanligt att tankarna ofta kretsar kring sex, och det är ganska naturligt att de gör det om det är en person som du är attraherad av. Det är inget "fel" att du blir upphetsad av hennes bröst eller att din blick dras dit, men bara för att du har den impulsen innebär inte att du måste följa den hela tiden.
Det som kanske kan hjälpa dig att fokusera är att sannolikheten att du faktiskt skulle lära känna henne är större om du kan föra en konversation med hennes ansikte än med hennes bröst. Högst antagligen finns det någonting annat hos henne som gör dig intresserad av henne utöver hennes bröst, så försök se även de andra egenskaperna hos henne och sträva efter att lära känna dessa.
Kram,
Tessi