Tycker han om mig tillbaka???Men ibland så
23.10.2022
När jag började högstadiet så kanske andra veckan så märkt jag hur jag tyckte om en pojke. Jag sa åt mina kompisar och dom kom på att jag skulle adda honom på snap. Så jag gjorde det. Först var det lita drygt men sedan började vi snappa dagligen och tala en massa. Vi gör det ennu. Men jag vet ej ifall han tycker om mig tillbaka och jag våg inte fråga chans för vi har bara talat en gång lite lite i skolan och jag bara inte vågar tala med honom. Jag är bara för feg. Han är väldigt snäll. Han ger mig också ibland små komplimanger som när jag lagade mina naglar så tyckte han om democh sånt.Bi gör ögonkontakt hela tiden i skolan. Det blir konstit pirrigt i magen. Och så när vi sa gonatt så sa han att ja skulle sova gott och jag dog typ, de var så gulligt sagt!! Men han ger sånadära "mixed signals" så det är så svårt att lista ut ifall han tycker om mig tillbaka! Hjälp? En tjej med stora problem????

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.10.2022
Hej,
På basen av det du skriver så tror jag att han är intresserad av dig. Och han tycker antagligen att du ger precis lika "mixed signals" som han :) Om du tänker på vad som brukar vara det "normala" då man är intresserad av någon så är det ju att ha ögonkontakt, att ha kontakt via sociala medier och att ge någon komplimanger - och det är ju precis det han har gjort.
försök slappna av. Det gör faktiskt ingenting att det inte går så snabbt. Fortsätt att skicka med honom, och försök att börja hälsa på honom då du ser honom. Sedan då det blir mera bekvämt att säga hej så kanske du kan fråga honom om någonting som ni skickat om (vilken random sak som helst egentligen). Förhoppningsvis skulle det då bli lättare att tala irl. Sedan då det känns bekvämt så kanske ni kan ses utanför skolan?
Som sagt. Det behöver inte gå fort och man vet ju aldrig hur det utvecklas, men om man inte testar så får man heller aldrig veta. Du har ingenting att förlora på att vara trevlig och att visa honom att du är intresserad av honom. Jag tror att nästan alla blir glada över uppmärksamhet och så länge han svarar tillbaka på samma sätt så tror jag att allt är frid och fröjd :)
Bara att fortsätta!
Kram,
Tessi