Vad är skillnaden?
15.02.2024
Hej på er, hoppas ni har det bra!
Vad är skillnaden mellan att "dejta" och att vara ihop med någon? Är det någon skillnad mellan dem? för på nätet är det som om de skulle vara 2 helt olika grejer men ändå inte. Singular
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
16.02.2024
Hej på dig, hoppas du har det bra du med!
Tack för din fråga. När man dejtar är man fortfarande i ett tidigt skede av relationen. Man är alltså inte ännu ett par utan man har på G. När man säger att man dejtar någon betyder det alltså att man träffas/pratar och att man är intresserad av att utforska vart relationen kan leda. Men det är inte ännu något värst seriöst. I ett tidigt skede av dejtandet kan man även dejta fler än en person åt gången utan att det är något fel med det. Man utforskar alltså potentiella relationer.
När man är ihop eller i ett förhållande har man redan genomgått stadiet av dejtande och sedan kommit överens om att vara i en seriös relation. Då har man blivit pojkvän, flickvän eller partner. Att dejta är alltså vad man gör innan man blir ihop.
Hoppas det här hjälpte dig att förstå skillnaden.
Kram,
Rosanna