Vad skall jag göra?!
18.11.2013
Hej,nu är det så att jag vet inte alls vad jag ska göra.. Det finns en kille i min ålder som jag "har på g" med kan man väl säga,jag vet han tkr om mig och jag gillar nog han också. Men sen finns det en annan kille som är ett år äldre än mig. Jag gillar han också,men tror inte han gillar mig.. Jag vet inte alls hur jag ska göra! Tänker mest bara på kille2 (han som är ett år äldre än mig) men skickar och så med kille1! Sen också är kille2 jättebra kompis med ett par tjejer som jag inte alls tror gillar mig.. Kille2 har också skickat till mig ngn gång och frågat om fester och så men jag vågar inte skicka till honom för jag tror han tkr jag är irriterand osv. Och sen även fast jag gillar kille2 mer,tkr jag inte jag kan bara dumpa kille1?! What the fuck am i goin to doo? Please help förvirrad

Ungdomsinformatören Lena svarar
"Storasyster" Emilia svarar
22.11.2013
Hej!
Vi har skickat din fråga till en av våra Storasystrar, svaret är på kommande!
Hälsar Ungdomsinformatören Lena
Hej på dej!
Du frågar vad du ska göra, men om du läser din fråga igen så tror jag att du har svaret. Du säger att du gillar kille2. Där har du svaret helt enkelt.
Var inte tillsammans med kille1, ge inga vibbar av att du skulle gilla honom på "ihop-sättet". Gillar du honom som vän men inte mer, då är det onödigt att äventyra något så fint. I slutändan kommer ni båda bli ledsna om du fortsätter att vara tillsammans med honom, men ändå är kär i någon annan. Så ja, dumpa honom men på ett snällt sätt såklart! (Förutsatt att du faktiskt inte är kär i honom)
Och angående kille 2.. Det är härligt att va kär och trots att du kanske inte kan "få" honom just nu så är det ändå en mysig känsla. Tänk såhär: man behöver inte ha en pojkvän. Är du kär i någon, vänta på rätt ögonblick. Det kanske kommer fällas tårar på vägen, du kanske kommer vilja ge upp - men är det meningen, så är det meningen. Var inte för på, killar brukar bli lite avskräckta då. Spela cool.
Är du fortfarande osäker på dina känslor.. Ta till den gamla, beprövade metoden: plus- och minuslistan. Skriv upp alla plus och alla minus med båda killarna och jämför.. VAD är det du faller för hos den ena och den andra? Finns det något som väger över? Något som gör att du mår superbra av en person? På det sättet borde du få dina känslor upprädda och veta vilken väg du ska ta. Det är jobbigt att göra förhastade beslut, så tänk igenom hur du känner. Vad säger hjärtat?
Lycka till med kärleken :)
Kramar, Emilia