Vad skall jag göra?
08.04.2015
Hejsan!
nu är det så att jag tycker lite om en tjej men jag känner inte henne och jag skulle vilja skicka till henne nångång men problemet är att jag vet inte vad hon heter på kik,snapchat osv. Så vad kan jag göra för att få kontakt med henne? oskar

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
10.04.2015
Hejsan, nu vet jag ju inte om du vet vad hon heter så där på riktigt. Om du inte vet det så måste du börja med att luska fram det. Kanske ni har några gemensamma vänner? Om inget annat funkar så måste du fråga henne rakt ut. Kan kännas pinsamt men de flesta blir nog smickrade om nån vill veta vad de heter och vill ha kontakt.
Men ofta så brukar ju nog folk använda sina för- och efternamn på kik. Du kan också kolla hennes instagramprofil eller på ask där kan hon ha sitt användarnamn. Om inget annat funkar kanske du kan kolla runt på fb.
Hoppas det löser sig, vi håller tummarna här på kontoret.
Kram från ungdomsinformatörerna Sanna och Liselott
Ps. Läs lite flirttips HÄR.