Vad vill han?
19.08.2021
Hej Decibel, det finns en kille jag skrivit med i 2 veckor nu och vi skriver ganska mycket och frågar varandra hur dagen varit och hur vi mår osv. Jag diggar honom väldigt mycket men ett problem finns och det är han är oklar nu ska jag förklara här.
Jag får ångest och mår skit för det känns som han ger dubbla signaler han skriver ibland och ibland är han inne på snap konstant utan att snapa mig och då snacka vi att han är inne kanske 2 timmar utan att snapa mig fast ser ju att snappoängrn går upp mycket så han snapar ju andra 8282%. Jag fick nog igår natt så jag skrev att det känns som att han skriver med mig för att det är kul och inte vill ngt mer liksom och då svarade han dagen efter att jag absolut inte fick tänka så och anledningen till varför han inte snapar så mycket är för att han tycker snap är tråkigt men grejen är vad gör han inne på snap o snapar andra om det är tråkigt? En till sak jag skrev efter var att om han tycker det är tråkigt att snapa kan man väl ses o då skrev han att han jätte gärna vill träffa mig men att det är mycket med träning och skola men att vi snart mst ses. Vet verkligen inte vad jag ska tänka snälla hjälp mig tycker han ens om mig alltså diggar han mig? För vi träffades på min fest o efter de har vi skrivit varje dag Anonym

Ungdomsinformatör Kix svarar
20.08.2021
Hej fina du!
Kanske var det du som också ställde en liknande fråga nyligen om den här killen (det var ett väldigt liknande tema iaf)? Ursäkta att svaret i så fall dröjde, ifall det var du så hittar du mitt svar på den HÄR, så jag tycker du kan gå in och läsa det också för att det svarar på mycket av det i den här frågan också ???? Men jag ska ändå svara lite mera här under också.
Så roligt att höra att ni ännu har kontakt och att han fortfarande känns som en intressant typ för dig!
Jag tycker fortfarande att det låter som att han nog är intresserad av dig – för det första för att han SÄGER det. Så då måste vi bara försöka tro på det. På det viset var det bra att du tog dina känslor till tals med honom, det kan bli väldigt jobbigt och ensamt att gå runt och spekulera och vara orolig. Men då behöver du också försöka lyssna till hans svar. Ni pratar ändå varje dag, och det är mycket, speciellt om man tycker snap är tråkigt!
Men jag tycker verkligen att ni borde träffas snart, jag tror det kunde ge dig några svar och lugna din oro en aning. Försök att få in ett datum NÄR istället för att lämna det flummigt i luften, fast det är några dagar framåt, bara så att du säkert vet att det blir av och har nåt att räkna ner till - speciellt eftersom det här med att bara snappa kan lämna så många frågetecken och möjligheter för misstolkningar.
Jag kan förstå att det börjar kännas obekvämt för dig när du ser att han är inne på snap utan att snappa med dig, men han har ju också rätten till att prata med sina kompisar likadant som du talar med dina. Det kan ju vara att han har lite lättare att snappa ”random skit” till dem eftersom det tar mera energi att tänka ut vad han ska skriva till dig för att han antagligen bryr sig mera i vilket intryck han gör på dig när ni skriver, och därför väljer orden mera och sådär. Du sa han har mycket med träning och skola, så kanske snapar han med sina kompisar om sånt som rör det?
Skulle jag vara du så skulle jag försöka att genast stänga ner snapchat och börja sysselsätta mig med nåt annat när det börjar kännas sådär, för du gör bara dig själv angstig och ledsen av att kolla på hans snappoäng, utan att det kommer nåt gott ur det. <3 Så försök att distrahera dig och inte låta dig själv sugas in i de där jobbiga känslorna! Just därför också så tror jag det skulle vara bra om ni hade nåt utsatt datum när ni kan träffas, så du skulle kunna lugna dig med att ni i alla fall träffas snart.
Om det inte går att träffas så kanske ett videosamtal eller telefonsamtal istället kunde vara en idé? :)
Lycka till, och kom ihåg att ta hand om dig själv!
Kram, Kix