Välj mig, sötnos
26.12.2013
Han den snyggaste av alla. Han är halvbarnslig men så otroligt snygg. Han visar flera vanliga ”kär-tecken” som t.ex. ser på mig lite för länge ibland, råkar vara där han vet att jag ska gå förbi, sätter sig i närheten vid lunchen och sitter sen och spanar eller sätter sig rygg i rygg med mig, lägger märke till vad jag gör/pratar och tar sen upp samma ämne med sina vänner, hjälper mig med att råka harkla rätt svar i klassrummet ibland när jag inte vet svaret, härmar mitt kroppsspråk ofta osv.
Samtidigt låtsas han på Facebook vara ihop med en tjej som är väldigt olik mig. De kommenterar ständigt varandras statusar, bilder osv. med små skämt. Dessutom har han påstått att hon e hans tjej i någon av kommentarerna fastän de båda har ”singel” på sina profiler.
Killen och jag blev vänner på Facebook när vi började i samma skola eftersom vi alla helt naturligt blev vänner med våra nya klasskompisar, inget konstigt med det. På Instagram följer jag honom och också resten av klassen för det är ju inget konstigt. Han följer inte mig och det är i sig inte så konstigt en del väljer att inte följa sina följare. Men månne han skulle följa mig där om han verkligen ville något?
Men tjejen han gillar (och då har påstått att han är ihop med fast de inte är det. hela grejen är ett skämt tror jag mellan dem p.g.a. god vänskap) hon går inte i samma skola och bor längre bort.
Möjligen betyder det att jag är tjejen han spanar in i vår skola eftersom han just då inte har henne. Jag blir givetvis smickrad för jag har aldrig fått blickar av någon så snygg kille tidigare men samtidigt så vill jag ju inte att han ska ha mig som bara ”hon att spana in när ingen annan finns att spana in”.
Tror ni jag resonerar rätt angående att jag är hon han har att spana in när ingen annan finns? Och hur får jag honom att inse att det är mig han ska spana in helt och hållet? Majsan

Ungdomsinformatören Sanna svarar
27.12.2013
Hej, Majsan
hmmmm inte lätt det här med känslor. Jag tror ju inte att det har så stor betydelse om han följer dig på instagram eller inte. Kan ju också vara så att han inte vet att du följer honom ifall han tagit bort spärren för folk att följa honom, det är det många som gör. Och dessutom kan det ju vara så att han ändå är in och kollar dina inlägg fast du inte vet om det, ifall du har såna inställningar. Det är väldigt många som är lite hispiga angående att kommentera och gilla andras inlägg. Många som genast tänker att de inte vågar sätta in något på nåns för då kanske den genast tror att jag gillar honom/henne. Jag tro inte man ska sätta så stor vikt vid vad någon gör på sociala medier, man ska inte tolka in så jätte mycket i det. Folk sätter lite vad som helst där, oftast inte så allvarligt menat.
Jag kan ju såklart inte säga om han verkligen gillar dig eller inte, för det borde jag ha en kristallkula och det har vi ju inte här ;) Men jag tycker att tecknen tyder på att han ändå verkar vara intresserad av dig. Mitt råd är att du forstätter att visa att du gillar honom, ler, pratar, chattar osv men låt honom ta första stora steget. Killar springer om tjejen är för påflugen, de vill vara den som jagar...Jag kan inte heller säga om han har dig som "reserv-span" men ofta så kan vi ju gilla flera. Man kanske tycker att det finns flera killar/tjejer som verkar vara ganska så perfekta. Ta det inte som att du är nr 2 utan som att du är den han gillar att spana på just då och just där. Du spanar helt säkert också på någon annan om du råkar befinna dig på nåt ställe där han inte råkara vara. Världen är full av 10-poängare, bara man öpnnar ögonen och VILL se dem ;)
Låt saker å ting hända om de händer, tvinga inte fram något, det händer sen av sig själv om det är meningen!
Jag håller tummarna <3
Kram från ungdomsinformatören Sanna
ps. du hittar ju bra flirttips HÄR