Väntar på "min bror"
12.10.2016
Hej! Det finns en kille som jag inte sett på flera år men som känns som om han vore min storebror samtidigt som han verkligen känns som mannen i mitt liv. Jag bara känner det på mig och väntar på honom. Är detta normalt? Vi hade lite kontakt för flera år sedan men det är allt.. Väntaren

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.10.2016
Hej,
Ibland träffar vi personer som gör djupa intryck på oss. Vissa gånger känns det verkligen som att det kan vara "vårt öde" att lära känna eller att vara tillsammans med just den personen. Men ofta är det i synnerhet innan vi faktiskt lär känna personen som det känns så - då man sen äntligen får kontakt med personen kanske man märker att personen inte alls var som man hade tänkt - eller också var personen det och man inleder faktiskt ett förhållande.
Så det jag tycker att du borde göra är att försöka få kontakt med personen. Om ni återupptar kontakten så kommer det ju antagligen att visa sig om han faktiskt är "mannen i ditt liv" eller inte. Ibland handlar det bara om att man har byggt upp en drömbild för sig själv om hur personen är, men som jag tidigare skrev så händer det ju också att man faktiskt passar fantastiskt bra ihop, men det får du ju inte reda på så länge du bara sitter och dagdrömmer om honom.
Så nu får du ta mod till dig och försöka kontakta honom. Om du hittar honom på facebook/insta/snap så är det ju relativt lätt att slänga iväg ett hej, om han inte finns på något av dessa så är det kanske lite svårare - men beroende på var han bor o.s.v. så är det bara att hitta på ett annat sätt att få kontakt. Sen visar det nog sig om det är meningen att det skall vara ni två eller inte.
Lycka till!
Kram
Tessi