Varför gömmer han henne?
06.06.2017
Hej! Jag har chattat med en kille jag gillar.För nån dag sedan frågade jag honom om han var singel/ på g/ förhållande.Han sa att han har ett för hållande men varför har inte han sagt något för vi har ju änen flörtat lite åp chatten och vi skulle ses men det kom nånting i vägen men vi ska snart bestämma treff. Det är som han försöker gömma henne. Eller är han rädd för att förlora kontakten eller har dom inte det så bra. Han vet ju om att jag gillar han. Tildon

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.06.2017
Hej,
Det är ju svårt att veta varför han inte har berättat om henne, men min gissning är ju att han är lite intresserad av dig samtidigt som han är ihop med henne, och därför har han inte velat säga någonting om henne eftersom han både vill ha kakan och äta upp den liksom.
OM det är en kille som du verkligen skulle vara intresserad av att ha en relation med så tycker jag att du skall fråga honom rakt. Om han redan har en flickvän, varför vill han då chatta och träffa dig? Om han är intresserad av dig så måste han ju förr eller senare fatta ett beslut om vem av er han vill vara tillsammans med.
Det kan ju hända att deras relation inte är så bra, men oavsett vad som är grejen så tycker jag att det skulle vara bäst om du frågade honom innan ni börjar träffas, så att ni båda vet var ni står.
Kram
Tessi