Vet inte vad jag ska göra nu...
09.02.2015
Hej!
Det är samma tjej som skrev den här frågan (http://www.decibel.fi/vaga-fraga/fragor-och-svar/karleken-och-sexet/foralskad/skulle-vilja-men-vagar-inte)
Tills vidare så verkade det vara som om han var lite intresserad av mig och att jag fick små signaler om att kanske det finns nåt där.
Tills jag var borta från skolan i några dagar pga jobb i en annan del av landet.
Jag skickade först ett meddelande på facebook om en sak i skolan och han svarade sedan (efter en dag. han är seg med att svara på fb). Och när jag frågade en till annan sak om skolan så svarade han inte. Han hade läst men inte svarat. Visserligen kan det väl bero på att det var sent på natten som han läste det och glömt bort att svara sedan.
Men jag känner mig ändå lite dissad.
Och idag i skolan så känns det lite som om han skulle dissa mig smått. Gör samma sak mot honom så som han gör, nämligen att jag smådissar.
Har ingen aning om hur det gick till. Först verkade det vara som om han är intresserad för att i nästa stund vända och att han smådissar mig.
Vi tittar lite på varandra men ändå.
Men jag tyckte jag såg något i hans blick idag i skolan att han verkade vara ledsen för något som jag antagligen inte har någon del i eller att göra med. Att det inte är pga mig.
Men varför håller han på sådär att först verkar han vara intresserad och sen känns det som om han plötsligt smådissar mig?
Har ingen aning om vad det kan bero på. Hjäälp
Och idag i skolan då han är där så undviker jag att komma i närheten av honom och vill helst inte se på honom mera än nödvändigt.
Om det är nåt spel han håller på med så går jag inte med på det. Jag har tillräckligt mycket självrespekt och vet att jag är värdefull nog och att min lycka hänger inte bara på honom.
Det finns ju andra killar (men vart?)
Men hur ska jag göra med killen? Ska jag fortsätta försöka eller lägga ned detta då han plötsligt verkar smådissa mig lite.
Har ju visat intresse för honom och så poff tycks han fly eller vad vet jag nu vad som pågår i hans skalle.
Ursäkta för ett råddigt inlägg men jag måste bara få ut alla de tankar som studsar omkring i mitt huvud.
Den rädda igen

Ungdomsinformatören Sanna svarar
16.02.2015
Hejsan, tjaaa det är inte lätt med alla dessa relationer. Det är helt omöjligt att veta vad som rörs i hans huvud, förstås. Men kanske du ändå inte ska glömma honom helt och hållet utan bara ta ett steg tillbaka. Låt honom ta nästa steg om det ska komma nåt till steg. Du har visat att du är intresserad och nu ger du bollen till honom. Det finns såklart en miljon olika orsaker till hans beteende, jag kan ju bara gissa. Det kan ju hända att han faktiskt är lite ledsen att det blivit såhär mellan er, kanske hela alltihopa är ett stort missförstånd. Om det skulle vara så är det kanske bäst att du helt enkelt frågar honom vad han menar. Det är ju lättare via nån chatt. Skriv och fråga vad han egentligen känner, och att du tycker det blivit lite mysko mellan er. Kanske han är blyg och inte vet hur han ska vara, eller så kan det ju också hända att allt var spännande och intressant så länge han inte visste var han hade dig. Sen då han märkte att du kanske är lite intresserad tillbaka så svalnade hans känslor....man vet ju aldrig. Olika personer kan reagera på så många olika sätt.
Det bästa men också det svåraste är nog att ni reder ut det. Fråga honom! Det heter ju att man ska våga för att vinna.
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna