Vill ha honom
13.12.2013
Hejsansvejsan änglarna!<3 nu är det så att jag skulle vilja skriva några rader här. Det är så att i min årskurs finns det en skitsnygg kille! Han är helt supersöt OCH SEXIIIIIG!! Haha ... Men iallafall så är jag lite sån att jag dras till de här pojkarna med lite attityd och de som är lite "badboys" aktiga. Och nu har jag gått och kärat ner mig i en kille som är lite "vild". Han röker och super ganska mycket men jag kan inte göra något åt att min mage och underliv pirrar upphetsat när jag ser på honom. Jag blir helt ur balans. Men vi har inte talat med varandra ännu men vi har nog flörtat i skolan. Men jag vet ju förståss inte om han är intresserad. Hans kusin brukar vara med mina bröder och jakta. Så då brukar han(han från skolan alltså) vara med dom ut. Så mina bröder har på skojj sakt att typ"du vet ***** kan du ju satsa på! Han e ju jätte tuff" men jag har varje gång skrattat bort det. Men nu har det blivit såhär. Så nu vill jag veta hur jag ska ta kontakt med honom. Jag är jätte rädd att han ska förlöjliga mejj eftersom vi inte känner varandra. Så vad kan jag göra för att undvika det. alltså att han tycker jag är löjlig.. Ska jag skicka eller hur får jag honom att fatta att jag är seriös? Puss och kram så länge! <3

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
16.12.2013
Hej <3!
Spännande! Härligt med pirr i magggropen (och längre ner) då du ser honom! På sätt och vis kanske det här är en av de skönaste perioderna av förälskelse: då man ännu inte vet vad mottagaren känner, men får njuta av alla drömmar och fantasier om honom. Det är liksom lite ofarligt ännu, samtidigt som man får njuta av pirret. Speciellt om han har lite bad boy-utstrålning blir det ju lätt lite extra spännande - tänk vilka häftiga grejer ni kunde uppleva tillsammans ;) Och det här med att överlag dras till bad boys är inget ovanligt. Smaken är som baken och vi gillar alla olika grejer, så alla dras vi väl till olika "typer" av killar. Men nog kan en vilding kännas mera lockande än en svärmorsdröm eller tyst&blyg, just för att det farliga, "förbjudna" (typ festandet), "macho" (typ jaktandet i ditt fall) och oförutsägbara ger det extra krydda. Men obs! Bara för att man gillar bad boys betyder det INTE att man själv måste bli en bad girl bara för att få hans uppmärksamhet, bekräftelse och känslor. Många gånger gillar faktiskt bad boysen de söta snälla flickorna!
Men visst, är man förtjust i någon så klart att man samtidigt vill få kontakt, ja, vill ultimately få reda på ifall känslorna skulle kunna bli besvarade och se om det hela kan utvecklas till något mer. Men hoppa inte direkt till de stora kanonerna som att skicka med honom, utan kör lite försiktigt från sidan först. Se, som vi ser det, så har du två bra kort att spela med här. Det ena är att han ju umgås med dina bröder och jakta. Då kan du ju så där i förbifarten i korridoren i skolan - om bara tillfället infinner sig - kasta några ord om ifall han varit och jagat på länge med dina bröder? Och fällde de något byte? Var det kallt i skogen? Skämta något om farfars ullkalsonger... Och rätt som det är har ni något gemensamt att skratta åt. Är han det minsta intresserad av dig så kommer han direkt att nappa på samtalsämnet och prata ivrigt. Och sedan kan ni hitta på nästa samtalsämne, som din brors fula mopo, och sen om den där idiotiska YouTube-filmen där folk kör med ihopsvetsade mopon tills de går sönder - jaha, han har inte sett den, nämen då kan du ju skicka länken åt honom på Facebook ikväll. Och chatta lite mera på samma gång... ;)
Det andra kortet är dina bröder. Här kan du välja om du bara i hemlighet försöker haka på dem och se om ni råkar springa på honom eller om du vill avslöja dina känslor för dem och få dem att spela med för att hjälpa dig? Alltså tex skapa tillfällen då du och de kan träffa honom, typ hemmafest, be dem säga något allmänt positivt om dig åt honom eller liknande. Det här beror såklart helt på vilken typ av förhållande du har med dina bröder, om de seriöst skulle hjälpa syrran eller om de skulle reta dig tills du dör av skam. Nå, bröder brukar i allmänhet vara en blandning av både och, så kanske de gärna hjälper men samtidigt retas kärvänligt med dig? Om de ändå redan sagt att de tycker du borde satsa på honom, så är de troligen positivt inställda till honom och skulle acceptera honom. You never know until you try!
Och minns: Kärlek handlar om mod! Våga försöka ta kontakt med honom. Som sagt, du behöver inte alls gå direkt till att skicka med honom - låt honom bli lite mer bekant med dig först och börja prata med dig. Ni flirtar ju redan med varandra i skolan, så grön flagg! Go for it - men smart alltså. Inte pang på rödbetan.
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Lena