Vill ha pojkvän
21.06.2018
hej decibel!
Jag är lite intresserad av en pojke, fast har inte riktigt känslor och så än, men gillar honom lite.
Skulle mest vila ha någon att lixom gosa, prata och vara med. Har ju nog kompisar, men ni förstår, nägon att älska :)
Men han är lite mer med dom ”coolare” i skolan, vilket inte jag är, fast vet att det nog ändå skulle kunna funka. Men nackdelen där är ju då att vi inte har gemensamma vänner och skulle inte kunna få kontakt på det sättet.
Träffar inte honom på fritiden eller sommarlovet nu, eftersom han brukar mer vara ute på kvällarna och sådant, medans inte jag är det.
Och intressen är väl att båda gillar att skruva mopeder å sånt.
Vi har varandra på snap, men har ni tips på hur man skulle på nå sätt få upp typ en konversation? För det är ju lite stelt att skicka t.ex. ”hej” då vi knappt pratat..
Tack på förhand! Ensam

Ungdomsinformatör Ida svarar
28.06.2018
Hej!
Va roligt och spännande att du hittat nån du gillar/ är intresserad av. Oja, de e knepigt de där att ta kontakt för första gången och att få igång en konversation. Ofta kan de hända att man övertänker allt man skriver och skickar, medans man egentligen inte borde göra de.
Ni har ett gemensamt intresse(vilket är superbra!), så varför inte skicka något om de? Snapa en bild på när du skruvar mopeden? Eller fråga råd (fastän du vet hur de ska göras kan du ändå fråga av honom, så får du igång en konversation)? Jag skulle tro att de fångar hans intresse. :) Om du inte känner dig bekväm med att göra de, så kan man alltid börja en konversation med  ”Hej, va gör du?”, som kan leda till att man hittar saker att diskutera om.
Ta mod till dig och skicka nu! Du fixar de!
Kram, Ida