Vill inte att det ska ta slut
12.01.2014
Hejhej!
Jag har träffat en kille på en app som heter hot or not, vet inte om ni vet vad det är.. Men i alla fall han är den perfekta killen för mig fastän vi bara snackat i två dagar så bara känns det rätt. Han är så gullig och rolig, han får mig glad liksom! Dessutom är vi så lika. Nu till problemet... Han bor 2 timmar från mig. För mig skulle det funka men vet ju inte med honom, vill inte fråga heller ifall han inte tycker det känns så seriöst men vi snackar ändå som om vi är på g. Fast vi har inte snackat om att träffas. Jag vet ju inte ens om han tar detta seriöst.. På ett sätt tycker jag att detta är väldigt jobbigt eftersom jag har lätt att bli kär och kan inte kontrollera känslorna och jag är rädd att det bara ska ta slut att vi slutar snacka, det är liksom redan försent, jag börjar känna någonting. Jag kan inte sluta tänka negativt att det kan ta slut och då är det som om jag inte kan njuta av det eller vad man ska säga.. Vad ska jag göra för att det inte ska ta slut? Han har skrivit först varje gång så jag kanske borde skriva med men vill inte verka på heller.. Och jag vill inte att han ska tröttna på mig heller.. Hjälp.. Tack haha D

Ungdomsinformatören Sanna svarar
17.01.2014
Hej, du har ju fått en bra komentar på din fråga, nu ska jag också ge mina tankar om saken. Jag kan jätte bra förstå dig då du skriver att du blir lätt kär och sådär. Det kan jag också bli fast jag är gift sedan länge och allt. Om man är en sån person som gillar människor och är öppen och glad till sin natur, har lätt att få kontakt med olika personer så blir det lätt så att man ibland känner mer för någon än för någon annan. Det är helt naturligt och normalt :)
Jag tycker inte att avståndet ska vara hela världen, om ni upptäcker att ni gillar varandra på riktigt så hittar ni helt säkert ett system så ni kan träffas. Men sen vad du ska göra för att han inte ska tröttna osv det kan man inte göra något åt. Håller helt med kommentaren. Är det så att han av någon orsak inte mera vill, då är det så. Det behöver inte alls ha något att göra med hur du varit eller vad du sagt eller gjort, det kan bara vara nåt som kommer upp för honom mittiallt. Mitt råd är att du försöker stänga ner alla negativa tankar på hur det kanske blir osv det är sånt som inget vet något om. Du ska istället njuta av dagen, stunden, ögonblicket, strunta i vad som händer i övermorgon eller nästa vecka LEV IDAG!
Om du hela tiden går omkring och funderar över allt som kan gå galet och när det månne ska ske, tjaa då missar du ju nuet. Då missar du allt det underbara som sker här och nu. Det är mycket onödigt och bortkastat tycker jag. Sen en annan grej, man vet ju aldrig på förhand om det är meningen att det ska bli något med en viss kille/tjej. Ibland om det är meningen så blir det och andra gånger är det inte meningen och då tar det slut. Med risk för att låta klyschig, om du mister en står dig tusen åter...Men det är sant, man träffar på så jätte många härliga människor under livets gång, vissa lämnar mera avtryck i ens minne och andra glöms bort. Det hör till i livet och händer oss alla. Det man kan göra är att gömma och vårda sina fina minnen i sitt hjärta, inte låta det ta över ens liv såklart. Alltså inte sen om 25 år ännu gå och gräma sig över att det inte blev något med den där killen på chatten. Grip ögonblicket, men gå vidare sen när det är dags. Det finns ju miljoner mer eller mindre ljuvliga underbara nya personer att träffa på. Man måste ju kyssa några grodor innan man hittar sin prins/prinsessa <3
Till sist, låt saker och ting ha sin gilla gång, tänk inte så mycket på vad du borde göra eller inte göra, låt det som händer ske. Försöka hålla en avslappnad och lättsam linje, det vinner du alla gånger på. Om han märker att du börjar ta det för allvarligt så kan han bli skrämd och börja dra öronen åt sig. Men riktigt bra kan du också börja era samtal, det tycker jag abslout, om han alltid ska vara den som börjar kan det ju hända att han börjar tvivla på att du ens är intresserad och vill ha kontakt med honom. Våga vinn!
Håller tummarna <3 <3 <3
ungdomsinformatören Sanna