Vill prata med henne 2
13.02.2017
Hej, här kommer fortsättningen till "Vill prata med henne". Idag höll jag upp dörren åt henne. Hon log mot mig, men tackade inte. Hon tittade också på mig sådär som hon har börjat göra på sistone (eller så har jag bara börjat inbilla mig). Betyder det här något? Gillar hon mig? Kär, men osäker kille

Ungdomsinformatören Liselott svarar
14.02.2017
Hej du kära, men osäkra kille!
Oj den som det visste vad som försiggår i hennes hjärta. Men det är väl en av de saker som gör kärlek så spännande - frustrerande - intressant, att den inte alltid syns utanpå. Vi människor kan vara ganska skickliga på att dölja vad vi känner för en annan människa. Och tyvärr döljer vi ofta våra känslor, inte bara av rädsla för att den vi gillar ska upptäcka det, utan även för att ingen annan ska se det. Kära människor är därför i allmänhet väldigt svåra att tyda, att försöka analysera. De enda två sakerna man egentligen kan göra är 1) inte ge upp för lätt och 2) visa vad man själv känner!
Så fortsätt öppna dörrar åt henne, le mot henne, säga hej åt henne och visa så mycket du vågar att du tycker att hon är en alldeles speciell tjej värd uppmärksamheten. Gör gärna något speciellt idag på Alla Hjärtans Dag, vadsomhelst som visar att du ser henne. Någon bättre dag att ta chansen finns inte! Skicka länken till en romantisk låt på YouTube åt henne, kopiera en gullig bild från någon gratisbildbank och skicka åt henne - eller fota något gulligt och mms:a/snappa det åt henne, tex ett hjärtformat moln eller blad eller vattenpöl, lirka in ett pappershjärta i hennes skåp...
För varför inte? Vad har du på riktigt att förlora, vad är det värsta som skulle kunna hända? Och vad är egentligen sannolikheten för det, på riktigt, inte bara för att du inbillar dig att det värsta säkert kommer att hända. Se, kära människor blir ofta också förvånansvärt, och riktiga pessimister, så övertala nu inte dig själv genast att du inte har någon chans. För det vet du inte innan du prövat ordentligt - och som i 1), inte bara en gång, utan flera. Att öppna dörren en gång räcker inte för att ge henne en ärlig chans att våga visa vad hon känner för dig. Så fortsätt försöka!
Håller tummarna! /Liselott