visa intresse
18.12.2013
Hej! Jag tycker om en kille och nu undrar jag hur jag ska göra för att visa att jag är intresserad. Jag har funderat på att säga åt honom hur jag känner för honom men jag är ganska blyg så jag vet inte om jag vågar. När jag någon gång tar mod till mig och berättar för honom, hur är "bästa" sättet att börja på? Tack på förhand! :) förälskad

Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.12.2013
Hej, vi har ganska mycket tips och råd på våra sidor kolla tex HÄR
Men gå lite försiktigt fram, killar kan lätt bli skrämda ifall tjejen visar alltför tydligt att hon är intresserad. Det finns kvar från stenåldern, att killar vill "jaga sitt byte", och att det inte får gå för lätt. De tappar fort intresset om tjejen faller direkt och som sagt var så kan de bli förskräckta om en tjej visar alltför tydligt att hon är intresserad. Svårt att veta hur man ska vara och göra ;)
Ett råd som vi ofta har gett är att försöka lära känna honom via tex fb först. Ta kontakt via chatten. Om man "pratat" via fb några gånger kan det kännas lättare och mera naturligt att säga HEJ sen då ni ses IRL. Sen vet du kanske lite vad han har för hobbies, musikstil mm så är det lättare att hitta på något att prata om. Men att låta blicken möta hans lite extra länge, ofta röras i hans närhet, le mot honom när ni möts och liknande är också jätte bra sätt att visa att du gillar honom.
Jag håller tummarna!
Kram från ungdomsinformatören Sanna