Wait
09.10.2017
Hej!
Så jag tog initiativet och skikkade åt honom. Och det var som helt vanligt igen och precis som förr att vi skikkade längden och pratade om allt möjligt. Så tänkte jag att okejnu kommer det gå så satt vi kommer inte skikka på några veckor och sedan så måste jag börja konversationen. Men han skikkade åt mig cirka klockan 1 på morgonen på söndag (jag tog och skikkade först på lördag) och vi skikkade om allt möjligt och flirta (och alla saker vi skikkade om va som att han tyckte om mig)och vi skikkade tills midnatt. Så hela dagen chattade vi. Betyder det då att han väntade för mig att ta initiativet? Och när ska jag skikka åt honom nästa gång? Och tror ni nu att han fortfarande tycke om mig? Wait whaaat?!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.10.2017
Hej,
Vad roligt att det gick bra och att han skickade tillbaka. Jag tror nog att han var nöjd över att du tog kontakt med honom först en gång. Egentligen är det ju det enda du kan göra för att visa att du är intresserad, om du inte vill sitta stilla och vänta på att han skall höra av sig.
Det är svårt för mig att veta om han är förälskad i dig eller bara intresserad, men jag utgår från att han är det för annars tycker jag att det skulle vara konstigt att han vill hålla på och skicka med dig.
Kanske du skulle skicka åt honom nån kväll nu i veckan och se om han är lika på hugget då eller om det är bara på veckoslutet han är pigg på att prata?
Lycka till!
Tessi