Wimp
18.09.2017
Hej jag undrar hur jag kan lära mig att prata med en specific tjej.
Jag har 0 problem att prata med tjejer men denna flick ger mig mer gåshud än om jag skulle haft ett vapen på nosen. Jag fattar inte vad jag ska göra åt saken?
Varje gång jag tänker på henne blir jag svag innuti och jag vet att det är något speciellt med henne...
Hur kan jag "träna" bort denna svaghet så jag kan lära mig prata med denna person? Som sagt kan jag prata med vilken tjej som helst förutom henne. Jag gick i samma klass med henne för 4 år sen men har fortfarande inte släppt tankarna om henne :(
Och hur gör jag för att återfå kontakt med henne? Det känns hopplöst när jag inte har sett henne på så länge
A

Ungdomsinformatör Ida svarar
19.09.2017
Hej A !
De låter som du har en liten crush. Va roligt!
Jadu, de är spännande och pirrigt att prata med en person som man tycker lite extra om. Man börjar analysera och gå igenom vad man skall säga, men mitt i allt står allt still och man får knappt fram ett ord. Tänk på att er diskussion behöver inte vara så märkvärdig när ni pratar, börja med att småprata, fråga t.ex. "hur är läget med dig?" "vad har du haft för dig den senaste tiden?" "Händer det något roligt nu i helgen?". Det är att börja prata med henne sådär smått så lättar nog nervositeten med tiden. De är absolut inget konstigt att du får gåshud och känner att det är svårt att prata med henne, så kan de flesta känna när de träffar någon de är intresserad av.
Om ni går i samma skola så kan du prata med henne där eller kanske du vet var hon brukar hänga på kvällarna och helgar.  Du kan ju också ta kontakt med henne via t.ex. facebook, instagram eller snapchat. Varför inte skicka och fråga henne om hon vill hitta på något nån dag, då får du ju veta om hon gillar dig också.
Lycka till ! :)
Hälsningar Ida