nya skor å skavsår
06.07.2015
Hej jag undrar över en grej att en dag så gick jag med ett par splitternya skor å efter de så fick jag skavsår å eTT sår på var väl de var inte så farligt men de sved å jag lade bara vanliga plåster på men sen några dagar efter så gick jag å köpte compeed (skavsårsplåster och för blåsor) sen efter jag la på dem så var det som en vit bubbla på å jag undrar vad de är om det är farligt den är inte alls genomskinlig utan en vit mjuk bubbla på samma ställe som såret var på förut jag är lite orolig... kommer dom gå bort? :(

Ungdomsinformatören Sanna svarar
08.07.2015
Hejsan, det är säkert som en blåsa som kommit fram nu när det gått en tid. Compeed är jätte bra, det blir ju nästan som en extra hud, skyddar bra då man fått ett sår och låter såret helna i fred där under. Låt compeed plåstret vara kvar nån dag och sen byter du ifall det ännu är ett sår där under. Men om såret tagit ihop kan du hellre låta det få frisk luft och inte ha det inpackat.
Blir nog bra och kommer nog att gå bort.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna