p-ring märke
08.01.2016
Hej jag har nu använt nuvaring i 2 månader, skaffade pga menssmärtor. Har inte funkat så bra som jag hoppats på. Undrar nu mest om de finns andra märken än nuvaring på p-ringarna? nuvaring

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.01.2016
Hej.
Nej, vad jag vet så är Nuva-ring det enda märke som finns på ringar. Det är ju tråkigt om de inte har hjälpt så bra som du hade hoppats, men jag tror kanske att de kan göra det ännu. Så om jag var du så skulle jag inte ge upp ännu utan hålla ut i några månader till och se vad som händer. Kroppen är inte alltid så snabb i vändningarna att den skulle hinna växla om på två månader, så försök att ha tålamod ett tag till.
Om du trots allt inte orkar vänta så kan du ringa till preventivrådgivningen och tala med dem om saken. Kanske de har förslag på något annat som skulle fungera.
Kram
Tessi