Tatuering 15 år
19.11.2017
Hej!
finns det något ställe i Vasa där man kan göra tatuering som 15 åring? såklart med föräldrarnas tillåtelse. hade tänkt göra en liten tatuering som betyder mycket för mig anonymis
Stina Jarnstrom
Stina svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
22.11.2017
Hej, Åldersgränsen är 18 år för att låta tatuera sig. Vissa tatueringsställen kan tatuera minderårig med förälder eller vårdnadshavare med sig. Det är dels för att det är bättre att tatueringen blir välgjord och inte att minderåriga försöker tatuera sig själva med dåligt resultat. Motiv valet blir också moget övervägt med vuxen närvarande. Men är man minderårig och ens föräldrar inte vill att deras barn tatuerar sig så är det det som gäller. Det går att fråga vid olika studior.
Mvh Tattoo Fashion
Med andra ord, om du får med dig någon av dina föräldrar så ska det nog ordna sig, fast du inte är över 18 år.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna