Hallå
22.02.2023
Hur vet jag att killen jag träffar är seriös?
Blir lite orolig när jag inte hört av honom igår... Brukar nog skicka dagligen
Hans kompis och min kompis sa att han var på g innan med någon annan hur vet jag att de intee längre? Tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.02.2023
Hej,
Det är inte alltid lätt att veta om någon är "seriös" eller inte, och det beror ju till stor del på att känslor inte alltid är så lätta att förstå själv heller. Så det är ju möjligt att han inte helt vet själv vad han känner för dig. Ni har ju skickat ett tag så något intresse finns det säkert, men exakt hur mycket vet man kanske först sedan då man träffas och får känna efter "på riktigt". Ganska snabbt brukar man märka om det finns rätt sorts "energi" mellan två personer så att det kan utvecklas till någonting mer men ändå händer det ju att den ena känner mer än den andra och då är det bara någonting man får acceptera eftersom man inte kan styra de sakerna.
Så mitt råd är att du skall försöka få till en träff med honom så får ni se om det finns någonting där.
Lycka till!
Kram,
Tessi