Hjälp!!!
13.04.2020
Hej, jag och min pojkvän hade sex och han kom inte i mig, han kom alltså över mig. Det kom sperma i mitt öga och nu är ögat helt rött.
Är det farligt? Kan ja få en könssjukdom fast ingen av oss har varit med någon annan? Vi e alltså varandras första. Öga

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.04.2020
Hej.
Om ni inte har haft sex med någon annan tidigare så kan du inte få en könssjukdom, så du kan vara lugn. Men man kan få både herpes och klamydia i ögat så om man inte är 100% säker på att ens partner/man själv är frisk så skall man undvika att få kroppsvätskor i ögat.
Skölj ögat med vanligt vatten så kommer nog irritationen att gå över. Sädesvätska innehåller lite olika saker som kan irritera ögat, men det är inte farligt och lugnar sig nog av sig själv.
Kram
Tessi