Klamydia
13.06.2014
Hejsan!
Idag kom det tråkiga beskedet att min kille har klamydia och att han antagligen blivit smittad av sin KK.
Jag började använda p-piller för ca. en månad sedan och har under två veckors tid haft konstiga trögflytande flytningar och sveda i underlivet, antagligen är jag oxå smittad. Har även märkt att jag hade två knottror i underlivet som jag till en början trodde var kondylom, dessa två knottror har nu nästan försvunnit efter två veckor, kan detta vara en del av klamydia infektionen?
Har nu blivit fundersam om jag har någon annan könssjukdom också?
Fundersam

Ungdomsinformatören Liselott svarar
19.06.2014
Hej Fundersam!
Vet du, bäst vore nog ifall du gick till någon mottagning för könssjukdomar (i större städer finns ofta en egen mottagning för det, i mindre kommuner i samband med preventivrådgivningen eller direkt till HVC:s labb - kolla din orts hemsidor). Be dem testa för både klamydia och andra könssjukdomar - och gärna om de kan undersöka dig (semestertider...). Att du skulle ha fler än en könssjukdom är möjligt, eftersom stora delar av de som är smittade med exempelvis kondylom inte vet om det själva - eftersom de inte haft några symptom alls. Så gå till en könssjukdomspoliklinik eller till HVC:s labb och be om att få ta prover nu.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott