könssjukdom möjligt?
25.07.2014
heejsan, sku vila börja med att tacka er för ert jobb och allt och att decibel finns! sitter ofta och surfar specieööt bland alla frågor och svar, men kollar också nu som då måmadens tema osv :) så srort tack och håll gärna på så länge ni orkar, för det är inte många som har chans till en såhärpass "lokal" och "nära" sånhär ungdomsgrej :D så tacktack!
nåja till saken då... är inte direkt själv orolig över att jag skulle ha en könssjukdom men undrar om det är möjligt att jag som oskuld skulle kunna få en? Har sugit av en oskuld (som inte blivit avsugen förut) och har hånglat med några. Så skuööe jag kunna ha en könssjukdom? :) (menar ju då inte att jag har symptom, undrar bara om det är fysiskt möjligt :D) stora jaag :)

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
28.07.2014
Hej stoora jaag :)!
Vill också börja med att tacka dig för dina snälla ord! Vad roligt att höra att du haft/har hjälp av oss, vi är här just för dig. <3
På basen av det du beskriver kan du nog inte ha någon könssjukdom. Om du inte haft sex eller kommit i kontakt med någon annans könsorgan på annat sätt (och sedan rört i ditt eget eller om ingen rört i ditt underliv) har du nog inget att oroa dig för. Man får inga könssjukdomar av att hångla. :)
Annars vet du säkert att kondomen är det bästa preventivmedlet vi har mot könssjukdomar, glöm inte den sedan när det är dags! ;)
Sköt om dig!
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Sanna (på basen av barnmorskornas tidigare svar om könssjukdomar)