svampinfektion eller klamydia?
03.02.2014
Hej jag är en 20 årig tjej som är oskuld men hade oralsex o smeksex för ett o ett halvt år sen med min kile. Och i sommras hade jag smek o gnuggsex med 2 killar o med en tredje hade jag även oralsex. För 12 dagar sen hade jag gnugg o oralsex med en kille.
För några dagar sen så började det klia på sliduppningen o sen sved det lite enbart när kisset precis rann ut men inte sen o hade lite tjocka flytningar. Blev sjukt orolig att jag hade fått nån könssjukdom o gick till en akuttmotagning i fredags dem kolla mig o sa att dem inte tror att jag har herpes att dt kanske ba så min vävnad såg ut(hade typ småsmå utslag har dem frf)jag fick prylonåt glömt vad det hette som jag fick köra in i slidan mot svampinfektion. Nästa dag sved det lite när jag kissa o mina flytningar blev keso liknande o mycket o luktfria. Dagen därpå samma sak men fick typ lite ont i magen o där man har mensvärk väldigt mild men magen grubbla mycket o hade gaser. Idag så e det mindre flytningar men magen grubblar frf o har oxå lite ont då o få men idag kom dt lite blod blandat med flytningen så nu är jag sjukt nojjig över att jag kan ha klamydia, vad tror ni?
Ps. Min slida ser rödare ut än vanligt. Orolig Tjej

Ungdomsinformatören Liselott svarar
11.02.2014
Hej!
Har det blivit bättre nu? Det kan ju ta några dagar för medicineringen att få bukt med en svampnfektion - ifall det är det du har (vilket nog de keso-liknande flytningarna skulle tyda på). Om inte så gå och be dem testa dig igen! Det kan nämligen vara så att vissa könssjukdomar har en lite längre inkubationstid (tiden från att man smittats tills symptomen visar sig), så kanske symptomen inte riktigt hunnit komma igång då ännu när de undersökte dem? Dessutom finns det en del könssjukdomar som bara kan testas när de är aktiva och det faktiskt finns symptom. I våra öron låter det nog mest som svampinfektion, men vi kan inte veta. Det blodblandade kan då bero på att slemhinnorna inne i slidan är så illa utsatta att de spruckit lite och blöder. Men som sagt, väldigt svårt att säga något säkert utan undersökning och rätt tester. Så gå igen!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott