Kondomen sitter inte kvar
09.12.2021
Kondomen glider av mig väldigt ofta när jag och min flickvän har sex.
Jag har testat olika kondomer men det hjälper inte riktigt ändå. Det stör väldigt mycket för vi behöver tänka på det hela tiden.
Har ni något tips om vad jag kan göra för att få den och sitta fast mycket bättre? M
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
15.12.2021
Hej!
Det är ett tydligt tecken på att den är för stor. Du behöver en kondom med MINDRE omkrets. Om du vill hamna HELT RÄTT kan du mäta din penis omkrets när du har stånd, på det bredaste stället på mitten, detta kan ni göra tillsammans om ni vill, innan ev samlag. Kondomernas längd spelar ingen roll, det är OMKRETSEN som är viktig i val av kondom. Alltså - mät och googla sedan på omkretsen(i millimeter)+kondom så kommer det upp rätt kondomer på bild. Sen kan du gå till butiken och köpa precis dom.
Du kan även kolla på kondomkungens hemsida! Lycka till!
Kram!
Malin